RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen
  • Abonneren
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • RetailHub
    • The Loop
    • Event- & Workshopruimtes
    • Virtuele tour
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • RetailHub
    • The Loop
    • Event- & Workshopruimtes
    • Virtuele tour
  • Inloggen
  • Abonneren
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Onderwerpen E-commercePublireportage
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Digitale schapanalyse: hoe kies je de juiste oplossing?

icon
Algemeen24 juli, 2023

(Publireportage) Om de concurrentie op het digitale schap voor te blijven, implementeert een groeiend aantal merken en fabrikanten oplossingen voor digitale schapanalyse (DSA). Maar hoe kies je de juiste software voor digitale schapanalyse? We geven 5 belangrijke tips.

1. Heb je wel digitale schapanalyse nodig?

Als je online verkoopt, weet je hoe uitdagend het digitale schap kan zijn. Van marktplaatsen tot sociale media en zelfs je eigen website, het volgen en optimaliseren van de prestaties op al je digitale kanalen kan lastig zijn. Afbeeldingen kunnen vervormd raken. Specificaties worden soms verwijderd. Hele advertenties kunnen zelfs verdwijnen. En de concurrentie kan je voor zijn.

Je overweegt dus digital shelf analytics. Maar is DSA wel het antwoord op je dilemma’s in het digitale schap? Dat hangt af van hoe je verkoopt en wat je echt nodig hebt. Er zijn immers tal van softwareoplossingen op de markt en als je een dure vergissing wilt voorkomen, is het essentieel dat je de juiste kiest voor jouw bedrijfsambities. Als je bijvoorbeeld online verkoopt, heb je waarschijnlijk een “closed-loop” benadering van je digitale schap nodig – wat betekent dat een standalone DSA-oplossing misschien niet genoeg is. Begin met het begrijpen van je problemen. Op die manier weet je precies wat je nodig hebt als je softwareopties gaat bekijken.

2. Begrijp de kernmogelijkheden van DSA…

Hoewel geen twee DSA-platformen hetzelfde zijn, zijn er een aantal kernmogelijkheden die essentieel zijn voor digitale schapanalysetechnologie. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om ervoor te zorgen dat al je pagina’s met productvermeldingen zichtbaar zijn op alle sites. Deze kernmogelijkheden kunnen een revolutie betekenen voor jouw activiteiten in het digitale schap en je omnichannelstrategie naar een hoger niveau tillen.

3. …en de DSA-verschillen

Zoals we al zeiden, zijn geen twee oplossingen voor digitale schapanalyse gelijk. Dat wordt steeds duidelijker als je wat dieper ingaat op het aanbod van de verschillende DSA-leveranciers. De uitgebreide mogelijkheden en functies van DSA-software kunnen het verschil maken in de effectiviteit van je digitale schapstrategie.

4. Onderzoek de markt

Als je op zoek bent naar nieuwe oplossingen, is het altijd slim om je opties van tevoren te onderzoeken. Zo leer je op welke functionaliteiten je moet letten. In zijn marktgids voor Digital Shelf Analytics van november 2022 geeft de toonaangevende marktanalist Gartner een overzicht van 16 representatieve leveranciers in Digital Shelf Analytics. Dat toont aan hoe competitief het huidige DSA-landschap is – en hoe belangrijk het is om precies te begrijpen wat je bedrijf nodig heeft.

5. Laat je adviseren door de analist

Je zou geen nieuw huis kopen zonder te weten wat de experts van de funderingen vinden. Hetzelfde geldt wanneer je op zoek bent naar DSA-software. Om je te helpen de juiste oplossing voor digital shelf analytics te kiezen, heeft de leidende marktanalist Gartner zijn waardevolle DSA-inzichten samengebracht in een gemakkelijk te lezen gids. Deze maakt deel uit van hun regelmatige, onafhankelijke onderzoek naar softwaretechnologieën die kunnen helpen om betere prestaties te leveren.

Wil je Gartners visie op de markt voor digital shelf analytics lezen? Download dan vandaag nog de Gartner©, Market Guide for Digital Shelf Analytics en krijg een onmisbaar inzicht in je volgende softwareoplossing.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

(Publireportage) Om de concurrentie op het digitale schap voor te blijven, implementeert een groeiend aantal merken en fabrikanten oplossingen voor digitale schapanalyse (DSA). Maar hoe kies je de juiste software voor digitale schapanalyse? We geven 5 belangrijke tips.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen1 december, 2023
    TEDi op weg naar Oudenaarde en Bilzen

    Tot nu toe bleef Action-rivaal TEDi steken op één winkel in België, maar daarin komt snel verandering. Onder andere in Oudenaarde en Bilzen opent de Duitse non-fooddiscounter bijkomende winkels.

  • icon
    Algemeen1 december, 2023
    “Retail en FMCG kunnen met generatieve AI tot 600 miljard per jaar extra verdienen”

    De impact van AI evolueert razendsnel: na de doorbraken van ChatGPT en andere generatieve AI-tools berekende McKinsey wat de gevolgen van generatieve AI voor het bedrijfsleven kunnen zijn. En die zijn ronduit verbluffend…

  • icon
    Algemeen30 november, 2023
    Inno-eigenaar Galeria op zoek naar koper

    De Duitse warenhuisketen Galeria, die ook eigenaar is van Inno in België, wordt mogelijk verkocht nu het Oostenrijkse moederbedrijf Signa Holding is omgevallen.

Meest gelezen
  • icon
    Food17 november, 2023
    Jumbo laat laagsteprijsgarantie los
  • icon
    Food17 november, 2023
    Dreigt faillissement ook voor Makro Nederland?
  • icon
    Vrije tijd15 november, 2023
    Fressnapf wordt Nederlandse nummer twee na overname Jumper
  • icon
    Wonen16 november, 2023
    Leen Bakker en Kwantum diep in de rode cijfers
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN