BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
user
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

“E-commerce is een competitie tussen provinciaal voetbal en Champions League”

iconAlgemeen24 april, 2020

Shoppen is als online daten, vertelt RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck in een videogesprek met Magali De Reu van TechMag: je oriënteren doe je online, daarna wordt het bij voorkeur toch fysiek. Maar de coronacrisis verandert alles…

 

“We zitten op een keerpunt”

Het coronavirus heeft een enorme impact op de bedrijfsvoering bij RetailDetail én op de retailsector in zijn geheel, getuigt Jorg Snoeck. Er moeten winkels sluiten. De consu-mens is aan het consuminderen. Ons koopgedrag verschuift: we zitten op een keerpunt, denkt hij. En of e-commerce voor Belgische merken en retailers zaligmakend is? “Weinig mensen verdienen vandaag geld met e-commerce. Onze winkeliers zien zich geconfronteerd met wereldspelers die net hetzelfde verkopen als wat je in de winkelstraat vindt. Je krijgt dus competitie tussen provinciaal voetbal en Champions League. Als puur doorgeefluik kunnen lokale retailers het niet halen. Wel met persoonlijke service.” Snoeck ziet een groeiende belangstelling voor een wereld van niches, van ambachten. Unieke producten kan je ook aan de rest van de wereld verkopen.

 

Bekijk het volledige interview hieronder.

 

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Shoppen is als online daten, vertelt RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck in een videogesprek met Magali De Reu van TechMag: je oriënteren doe je online, daarna wordt het bij voorkeur toch fysiek. Maar de coronacrisis verandert alles…   “We zitten op een keerpunt” Het coronavirus heeft een enorme impact op de bedrijfsvoering bij RetailDetail én op de retailsector in zijn geheel, getuigt Jorg Snoeck. Er moeten winkels sluiten. De consu-mens is aan het consuminderen. Ons koopgedrag verschuift: we zitten op een keerpunt, denkt hij. En of e-commerce voor Belgische merken en retailers zaligmakend is? “Weinig mensen verdienen vandaag geld met e-commerce. Onze...

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart

    Walmart begint met dronebezorging in liefst zes verschillende Amerikaanse staten: het is de bedoeling dat nog dit jaar vier miljoen huishoudens hun pakketjes uit de lucht zien vallen.

  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Marks & Spencer na 6 jaar transformatie: nog 32 winkels te sluiten

    Nu de CEO van Marks & Spencer vertrekt, blikt de Britse keten terug op zes jaar transformatie: in de voorbije jaren sloten 68 winkels, verlegde de warenhuisketen de focus naar voeding en verkleinde de schuldenberg. Wel is er nog steeds nood aan kleinere, betere winkels en aan meer winst.

  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Blokker-familie verlaat Belgische winkelstraten

    De familie Blokker trekt zich terug uit de Belgische commerciële vastgoedwereld. Al voor 50 miljoen euro aan winkelpanden werd verkocht, nog zo’n 20 miljoen euro aan vastgoed staat te koop. Maar wie kocht al die panden?

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be