RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Tags RetailDetail Congress
  • Bedrijven IKEASamsungSebago
  • Onderwerpen Influencermarketing
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hoe gaan IKEA, Samsung en Sebago aan de slag met influencers?

icon
Algemeen22 april, 2022
Shutterstock.com

Influencermarketing is hot: merken en retailers werken samen met bekende mensen die een groot publiek bereiken op sociale media. Authenticiteit is daarbij een sleutelwoord, maar hoe bewaken adverteerders die oprechtheid?

Sterk geprofessionaliseerd

Boodschappen op Instagram, filmpjes op YouTube, grappige dansjes op TikTok: merken surfen graag mee op het soms erg grote onlinebereik van bekende figuren. Spontaniteit, oprechtheid en authenticiteit zijn troeven die op sociale media het verschil maken met klassieke reclame in de traditionele media. De afgelopen jaren is influencermarketing sterk geprofessionaliseerd, zowel aan adverteerderszijde als bij agentschappen en bij influencers zelf.

Op het RetailDetail Congress, dat plaatsvindt op 28 april in Antwerpen, gaan we daar dieper op in: we wijden een volledig middagprogramma aan influencermarketing. Caroline Hombroukx van Samsung, Jelena Janssens van IKEA en Hannelore Tytgat van Sebago komen hun visie toelichten in een panelgesprek. Naast adverteerders komen ook enkele influencers zélf getuigen over hun aanpak. Shanice Engel van agentschap Oona belicht trends en data. We gaan ook in op de reclameregels rond boodschappen op sociale media. Een must voor marketeers! Tickets bestellen kan via deze link.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo
  • RetailDetail Congress

Influencermarketing is hot: merken en retailers werken samen met bekende mensen die een groot publiek bereiken op sociale media. Authenticiteit is daarbij een sleutelwoord, maar hoe bewaken adverteerders die oprechtheid? Sterk geprofessionaliseerd Boodschappen op Instagram, filmpjes op YouTube, grappige dansjes op TikTok: merken surfen graag mee op het soms erg grote onlinebereik van bekende figuren. Spontaniteit, oprechtheid en authenticiteit zijn troeven die op sociale media het verschil maken met klassieke reclame in de traditionele media. De afgelopen jaren is influencermarketing sterk geprofessionaliseerd, zowel aan adverteerderszijde als bij agentschappen en bij influencers zelf. Op het RetailDetail Congress, dat plaatsvindt op 28...

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen6 februari, 2023
    BeCommerce en SafeShops smelten samen

    BeCommerce en SafeShops, de twee Belgische sectorverenigingen voor e-commerce, kondigen aan dat ze fuseren. In de branche was al langer vraag naar professionalisering en een eengemaakte vereniging.

  • icon
    Algemeen3 februari, 2023
    Galeria plaatst Inno in de etalage

    Het Duitse moederbedrijf Galeria Karstadt Kaufhof wil haar Belgische dochter Inno verkopen. De noodlijdende groep zou hopen op een opbrengst tot wel tien miljoen euro.

  • icon
    Algemeen3 februari, 2023
    Carrefour is grootste retailer van België

    Belgische retailers evolueren naar minder maar grotere winkels. Behalve dan de supermarkten, die maar blijven toenemen. Zeker Carrefour is de meest aanwezige retailer van allemaal.

Evenementen
  • 16
    feb
    Captains of Retail 2023
  • 23
    mrt
    Omnichannel & E-commerce Congress
  • 20
    apr
    RetailDetail Congress
  • 11
    mei
    Fashion & Beauty Congess
  • 15
    jun
    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun
    Food Congress
Meest gelezen
  • icon
    Food23 januari, 2023
    Europeanen mogen nu ook krekelpoeder en kleine meelwormen eten
  • icon
    Food13 januari, 2023
    Medewerkers failliet Makro gegeerd op de arbeidsmarkt
  • icon
    Food10 januari, 2023
    Makro België is failliet verklaard
  • icon
    Algemeen9 januari, 2023
    Acht hot topics voor retailers in 2023 en daarna
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN