BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
user
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Tags RetailDetail Congress
  • Companies IKEASamsungSebago
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hoe gaan IKEA, Samsung en Sebago aan de slag met influencers?

iconAlgemeen22 april, 2022
Shutterstock.com

Influencermarketing is hot: merken en retailers werken samen met bekende mensen die een groot publiek bereiken op sociale media. Authenticiteit is daarbij een sleutelwoord, maar hoe bewaken adverteerders die oprechtheid?

Sterk geprofessionaliseerd

Boodschappen op Instagram, filmpjes op YouTube, grappige dansjes op TikTok: merken surfen graag mee op het soms erg grote onlinebereik van bekende figuren. Spontaniteit, oprechtheid en authenticiteit zijn troeven die op sociale media het verschil maken met klassieke reclame in de traditionele media. De afgelopen jaren is influencermarketing sterk geprofessionaliseerd, zowel aan adverteerderszijde als bij agentschappen en bij influencers zelf.

Op het RetailDetail Congress, dat plaatsvindt op 28 april in Antwerpen, gaan we daar dieper op in: we wijden een volledig middagprogramma aan influencermarketing. Caroline Hombroukx van Samsung, Jelena Janssens van IKEA en Hannelore Tytgat van Sebago komen hun visie toelichten in een panelgesprek. Naast adverteerders komen ook enkele influencers zélf getuigen over hun aanpak. Shanice Engel van agentschap Oona belicht trends en data. We gaan ook in op de reclameregels rond boodschappen op sociale media. Een must voor marketeers! Tickets bestellen kan via deze link.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo
  • RetailDetail Congress

Influencermarketing is hot: merken en retailers werken samen met bekende mensen die een groot publiek bereiken op sociale media. Authenticiteit is daarbij een sleutelwoord, maar hoe bewaken adverteerders die oprechtheid? Sterk geprofessionaliseerd Boodschappen op Instagram, filmpjes op YouTube, grappige dansjes op TikTok: merken surfen graag mee op het soms erg grote onlinebereik van bekende figuren. Spontaniteit, oprechtheid en authenticiteit zijn troeven die op sociale media het verschil maken met klassieke reclame in de traditionele media. De afgelopen jaren is influencermarketing sterk geprofessionaliseerd, zowel aan adverteerderszijde als bij agentschappen en bij influencers zelf. Op het RetailDetail Congress, dat plaatsvindt op 28...

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart

    Walmart begint met dronebezorging in liefst zes verschillende Amerikaanse staten: het is de bedoeling dat nog dit jaar vier miljoen huishoudens hun pakketjes uit de lucht zien vallen.

  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Marks & Spencer na 6 jaar transformatie: nog 32 winkels te sluiten

    Nu de CEO van Marks & Spencer vertrekt, blikt de Britse keten terug op zes jaar transformatie: in de voorbije jaren sloten 68 winkels, verlegde de warenhuisketen de focus naar voeding en verkleinde de schuldenberg. Wel is er nog steeds nood aan kleinere, betere winkels en aan meer winst.

  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Blokker-familie verlaat Belgische winkelstraten

    De familie Blokker trekt zich terug uit de Belgische commerciële vastgoedwereld. Al voor 50 miljoen euro aan winkelpanden werd verkocht, nog zo’n 20 miljoen euro aan vastgoed staat te koop. Maar wie kocht al die panden?

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be