RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Tags RetailDetail Congress
  • Bedrijven IKEASamsungSebago
  • Onderwerpen Influencermarketing
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hoe gaan IKEA, Samsung en Sebago aan de slag met influencers?

icon
Algemeen22 april, 2022
Shutterstock.com

Influencermarketing is hot: merken en retailers werken samen met bekende mensen die een groot publiek bereiken op sociale media. Authenticiteit is daarbij een sleutelwoord, maar hoe bewaken adverteerders die oprechtheid?

Sterk geprofessionaliseerd

Boodschappen op Instagram, filmpjes op YouTube, grappige dansjes op TikTok: merken surfen graag mee op het soms erg grote onlinebereik van bekende figuren. Spontaniteit, oprechtheid en authenticiteit zijn troeven die op sociale media het verschil maken met klassieke reclame in de traditionele media. De afgelopen jaren is influencermarketing sterk geprofessionaliseerd, zowel aan adverteerderszijde als bij agentschappen en bij influencers zelf.

Op het RetailDetail Congress, dat plaatsvindt op 28 april in Antwerpen, gaan we daar dieper op in: we wijden een volledig middagprogramma aan influencermarketing. Caroline Hombroukx van Samsung, Jelena Janssens van IKEA en Hannelore Tytgat van Sebago komen hun visie toelichten in een panelgesprek. Naast adverteerders komen ook enkele influencers zélf getuigen over hun aanpak. Shanice Engel van agentschap Oona belicht trends en data. We gaan ook in op de reclameregels rond boodschappen op sociale media. Een must voor marketeers! Tickets bestellen kan via deze link.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    [Analyse] “Nieuwe Belgen” bepalend voor succes Action

    In twaalf jaar tijd heeft Action de omzet in België vertienvoudigd. De gemiddelde omzet per winkel overschrijdt nu al de zes miljoen euro. De low-end retailer is populair bij alle bevolkingsgroepen, maar vooral bij Belgen met een migratieachtergrond.

  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management

    (Publireportage) Kosten besparen, tijd winnen, fouten vermijden en zorgeloos je onkostenbewijslast voor de belastingcontrole klaarzetten: dat zijn de voordelen van de toepassing Continia Expense Management, door TCOG naadloos geïntegreerd in Microsoft Dynamics 365 Business Central.

  • icon
    Algemeen5 november, 2025
    Cyberaanval kost Marks & Spencer 136 miljoen pond en pril herstel

    De cyberaanval bij Marks & Spencer, die de webshop rond Pasen wekenlang platlegde, zal de Britse warenhuisketen zo'n 136 miljoen Britse pond kosten. Bijgevolg halveerde de winst dit jaar ruimschoots. Een zware opdoffer voor de keten, die net op goede weg was.

Evenementen
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Wonen15 oktober, 2025
    Leen Bakker wil nu ook 35 Nederlandse winkels sluiten
  • icon
    Food3 november, 2025
    Albert Heijn verlegt promotionele grenzen met ‘2+5 gratis’-actie
  • icon
    Wonen7 oktober, 2025
    Ikea neemt logistiek miljardenbedrijf over in VS
  • icon
    Food10 oktober, 2025
    De Bijenkorf sluit centrale bakkerij
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN