BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
thumb
Geschreven door Maarten Reul
In dit artikel
  • Tags lenzen
  • Bedrijven LensOnline
  • Onderwerpen E-commerceExpansie
  • Geografie BelgiëNederland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

LensOnline vindt Nederlands groeigeld

iconAlgemeen31 mei, 2022

De Belgische lenzenretailer LensOnline komt in Nederlandse handen: met een investering van Quadrum Capital moet de groep verder kunnen groeien. De Oost-Vlamingen kijken begerig naar de enorme Italiaanse markt.

Huidige aandeelhouders weg

Precieze gegevens over het bedrag dat met de overname gemoeid is, of hoeveel aandelen Quadrum juist in handen krijgt, worden niet bekendgemaakt. De Tijd wist echter wel te achterhalen dat Quadrum meerderheidsaandeelhouder wordt en dat vier huidige aandeelhouders worden uitgekocht.

Een focus op de Nederlandse en Italiaanse markten moet een verviervoudiging van de omzet mogelijk maken tegen 2029. Ook in Zwitserland zijn er plannen om sterk te groeien, in België is er minder ruimte: de lenzenwebshop is op zijn thuismarkt nu al goed voor 15% marktaandeel. De Italiaanse markt, jaarlijks goed voor een half miljard euro, is een ander interessant doel – zeker vergeleken met de amper tachtig miljoen die de Belgische markt vertegenwoordigt.

De retailer uit Kruibeke bij Antwerpen ziet zijn omnichannelaanpak als de basis van zijn succes: “Klanten kopen hun lenzen online bij ons en kunnen die dan bij de opticien afhalen of aan huis geleverd krijgen. Wij sturen die klanten ook naar de optiekwinkel voor een oogmeting en zorgen dus voor meer volk over de vloer”, zei toenmalig CEO Koen Anné in 2017.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo
  • lenzen

De Belgische lenzenretailer LensOnline komt in Nederlandse handen: met een investering van Quadrum Capital moet de groep verder kunnen groeien.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • iconAlgemeen28 juni, 2022
    Laagste aantal winkels in 15 jaar tijd voor Vlaanderen en Brussel

    Er waren nog nooit zo weinig winkels in Vlaanderen en Brussel. Op drie jaar tijd zijn bijna 2.400 handelszaken verdwenen. Al betekent dat niet dat de leegstand fors stijgt.

  • iconAlgemeen28 juni, 2022
    Groeivertraging verwacht voor Europese e-commerce

    De Europese e-commerce bleef stevig doorgroeien in 2021, maar ondervindt nu wel een vertraging als gevolg van de Oekraïnecrisis en de inflatie. Retailers zullen hun digitale investeringen moeten verdubbelen tegen 2030.

  • iconAlgemeen23 juni, 2022
    The Future of Shopping: robots zoeven de hype voorbij

    Wat brengt de toekomst echt voor robots? Na de hype, nu ze uit de sciencefictionwereld afdalen en de voetjes op de grond krijgen, worden ze relevanter dan ooit.

Evenementen
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconMode22 juni, 2022
    In beeld: Scotch & Soda maakt ambitieus statement in Milaan
  • iconMode16 juni, 2022
    Groeiend H&M nog niet op pre-coronaniveau
  • iconAlgemeen23 juni, 2022
    The Future of Shopping: robots zoeven de hype voorbij
  • iconAlgemeen20 juni, 2022
    Amazon lanceert Belgische webshop na de zomer
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN