RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inschrijven
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
  • Bedrijven Gondella
  • Onderwerpen Marketing
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Nieuwe huisstijl voor Gondella

icon
Algemeen17 februari, 2023

Gondella meet zich een nieuwe merkidentiteit aan, die de strategie als totaalleverancier van winkelinrichtingen beter weerspiegelt. Het bedrijf zet immers meer in op design en productinnovatie.

Herpositioneren

“Ons merk werd sterk geassocieerd met het aanbieden van metalen winkelrekken en racks”, zegt CEO Peter Willems. Sinds de overname van Integral Interieur in september 2022 levert het bedrijf echter ook houten meubels en maatwerk voor onder andere supermarkten, discountwinkels, doe-het-zelf en speciaalzaken. “Een nieuw imago helpt om onszelf te herpositioneren als een totaalpartner voor onze retailklanten, die producten en diensten kan leveren die verder gaan dan metalen winkelrekken alleen. Vandaag de dag richten we ons meer op de winkelervaring, en de emoties die eraan verbonden zijn.”

Dat uit zich in het nieuwe logo, waarvan het lettertype is geïnspireerd op de elementen van het Gondella-winkelrekkensysteem, met een smiley onder de G. De hoofdkleur verandert van helder actierood naar een warme bordeaux tint om vertrouwen, rust en professionaliteit uit te stralen. De slogan Shaping stores, storing smiles verwijst naar Gondella’s diensten (“vormgeving”), sectoren (“winkels”), producten (“opbergen”) en het gevoel van tevredenheid dat het bedrijf wil oproepen (“glimlachen”).

Consistent

Concreet zullen in een eerste fase de afdelingen De Kimpe (metaalbewerking) en FrontEnd Retail Solutions (kassameubels, zelfbediening- en klantbegeleidingssystemen) de nieuwe merkidentiteit aannemen en afstand doen van hun oude logo en naam. “We kiezen voor één consistent, herkenbaar merk dat alle ontwerp-, engineering- en productiemogelijkheden van de Gondella Group onder één sterke naam bundelt”, zegt marketingmanager Jozefien De Baere.

Enkel het dochterbedrijf Integral Interieur behoudt voorlopig haar naam en logo, omdat het in de Benelux bekend staat voor winkelinrichting van delicatessenwinkels en speciaalzaken. Gondella stelt de nieuwe huisstijl aan het publiek voor op de retailvakbeurs EuroShop, die van 26 februari tot 2 maart plaatsvindt in Düsseldorf.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Inschrijven
logo

Gondella meet zich een nieuwe merkidentiteit aan, die de strategie als totaalleverancier van winkelinrichtingen beter weerspiegelt. Het bedrijf zet immers meer in op design en productinnovatie.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen23 maart, 2023
    Action opent een recordaantal winkels

    Action zag de omzet met bijna een derde stijgen in 2022. De non-fooddiscounter heeft er 280 winkels bij gekregen.

  • icon
    Algemeen22 maart, 2023
    Door enkele kleine aanpassingen kunnen Nederlanders dagelijks meer dan 50% aan water besparen

    Finish wil mensen bewust maken van hun waterverbruik en hen aanmoedigen hun watervoetafdruk te verkleinen door enkele kleine aanpassingen. Dagelijks verbruiken we liters water zonder erbij stil te staan, maar stel je eens een leven zonder water voor! Waterschaarste is een wereldwijd probleem dat 2 op de 3 mensen treft.

  • icon
    Algemeen22 maart, 2023
    Colruyt verkoopt zijn zeewindmolens aan Japan

    De energietak van Colruyt Group, Virya Energy, verkoopt zijn zeewindmolenparken. De deal brengt minstens anderhalf miljard euro op.

Evenementen
  • 23
    mrt
    Omnichannel & E-commerce Congress
  • 20
    apr
    RetailDetail Congress
  • 11
    mei
    Fashion & Beauty Congess
  • 15
    jun
    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun
    Food Congress
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen24 februari, 2023
    Hoe eBay verloren klanten wil terugwinnen
  • icon
    Algemeen8 maart, 2023
    Tien topvrouwen in de Belgische en Nederlandse retail
  • icon
    Food20 maart, 2023
    Prijzen stegen het meest bij Aldi en Lidl, het minst bij Delhaize
  • icon
    Mode1 maart, 2023
    Scotch & Soda staat in de etalage
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN