BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
thumb
Geschreven door Maarten Reul
In dit artikel
  • Tags beursgang
  • Bedrijven Ahold Delhaizebol.com
  • Onderwerpen E-commerce
  • Geografie Nederland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

“(Nog) geen beursgang voor bol.com”

iconAlgemeen5 augustus, 2022

Dan toch geen beursgang voor bol.com: moederbedrijf Ahold Delhaize zou er niet voor voelen om haar goudhaantje in deze economische omstandigheden naar de beurs te brengen.

E-tailers kregen klappen

Vorig jaar verraste het Nederlandse concern nog vriend en vijand met de melding dat het bol.com in de tweede helft van 2022 naar de beurs zou brengen. Dat was toen een opvallende mededeling, aangezien heel wat andere e-tailers flinke klappen hadden gekregen op de beurs of (zoals Coolblue) hun beursgang alsnog afgeblazen hadden.

Toch klonk Ahold Delhaize in november nog erg positief: een beursgang van bol.com zou flink wat extra kapitaal opleveren (specialisten spraken over een waardering van zes miljard euro) en heel wat extra groeikansen. Een klein jaar later heeft de supermarktgroep zijn mening volgens De Tijd, wellicht tijdelijk, herzien.

De zakenkrant citeert insiders, die wijzen op de dalende onlineverkopen na de extreme coronapiek, maar ook op de kwakkelende beurzen. Bij Ahold Delhaize bevestigen noch ontkennen ze voorlopig – “We zijn volledig gefocust op het vinden van de juiste manier om waarde te creëren voor Bol.com en Ahold Delhaize”, meldde een woordvoerder aan De Tijd. Een mededeling over de beursgang van bol.com zou naar verwachting volgende week komen, bij de presentatie van de cijfers voor het tweede kwartaal.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo
  • beursgang

Dan toch geen beursgang voor bol.com: moederbedrijf Ahold Delhaize zou er niet voor voelen om zijn goudhaantje in deze economische omstandigheden naar de beurs te brengen.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • iconAlgemeen4 augustus, 2022
    Alibaba verkoopt minder spulletjes, gaat voor food

    Door de coronaperikelen in China, bleef de omzet van Alibaba vorig kwartaal vlak. Het is de eerste keer ooit dan de e-commercereus niet groeit, maar toch is dat een pak beter dan verwacht.

  • iconAlgemeen4 augustus, 2022
    Facebook stopt met live shopping

    Na TikTok trekt nu ook Facebook de stekker uit zijn live shopping-functie. Winkelen via livestream is in Azie al jaren een hit, maar blijkt in het Westen niet zo gauw aan te slaan.

  • iconAlgemeen3 augustus, 2022
    “Omzet maal twee? In de laatste rechte lijn maak je het verschil”

    Je winkelomzet verdubbelen, of zelfs verdriedubbelen? Het klinkt ongeloofwaardig, maar het kan: “De tijd van improviseren met klanten is voorbij. Het zit ‘m in kleine dingen”, zegt verkoopexpert Jan Vanthienen.

Evenementen
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood18 juli, 2022
    In beeld: Aldi opent kassaloze Shop&Go in Utrecht
  • iconAlgemeen11 juli, 2022
    Hema ziet potentie voor verdubbeling in Frankrijk
  • iconMode8 juli, 2022
    Bristol is op weg naar winst
  • iconMode20 juli, 2022
    De Bijenkorf opnieuw diep in het rood
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN