RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Onderwerpen RetailDetail Congress
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Retourzendingen sneller terugbetalen? Visa heeft de oplossing

icon
Algemeen5 mei, 2025
Marianna Janssen, Visa

(Publireportage) In een tijdperk van naadloze aankooptransacties verwachten consumenten dat retourzendingen onmiddellijk worden terugbetaald. De oplossing van Visa Direct helpt retailers om de klantrelaties te verbeteren.

Meteen terugbetalen

We hebben het als consument allemaal wel eens meegemaakt. We doen een aankoop met hoge verwachtingen en besluiten, om wat voor reden dan ook, om het artikel terug te sturen. De verkoper stemt ermee in om het terug te nemen, we sturen het artikel terug – per post of persoonlijk – en dan wachten we tot het geld weer op onze rekening staat… en wachten… en wachten. Vaak kan het dagen of zelfs weken duren en in die tijd controleren we onze rekening, nemen we meerdere keren contact op met de verkoper en vragen we ons gewoon af wanneer het geld terugkomt.

In een tijdperk van gemakkelijke, bijna onmiddellijke aankooptransacties, waarom kunnen terugbetalingen dan niet net zo snel gaan? Wel, dat kan nu met Visa Direct Faster Refunds: deze oplossing maakt het mogelijk om de terugbetaling naar de koper te sturen zodra de winkelier de retourzending accepteert. De oplossing kan ook gedeeltelijke retourzendingen ondersteunen (een klant koopt bijvoorbeeld 10 artikelen, maar retourneert er slechts twee).

Perceptie verbeteren

Snellere terugbetalingen zijn zakelijk zinvol voor deelnemers in het hele betaal-ecosysteem. Retailers en betaalproviders die deze belangrijke dienst met toegevoegde waarde leveren, creëren betere koper-verkoper ervaringen en sterkere relaties met hun klanten. Uit nieuw door Visa gesponsord IPSOS-onderzoek in vijf landen blijkt dat gemiddeld 87% van de respondenten zei dat de optie van een onmiddellijke terugbetaling hun perceptie van een winkelier aanzienlijk of enigszins zou verbeteren. Verder zei ongeveer 80% van de respondenten dat ze veel meer of iets meer geneigd zouden zijn om te winkelen bij een winkelier die dit soort service biedt.

Hoe Visa Direct Faster Refunds precies werkt en waarom retailers er belang bij hebben om deze oplossing aan te bieden? Dat vertelt Visa Direct Business Development Director Marianna Janssen op het RetailDetail Congress, op 8 mei in Antwerpen. Andere sprekers op deze Fashion & Lifestyle Edition zijn e5, Inno, Marie Méro, Zeeman en RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck. Klik op de knop hieronder voor meer info over het programma en om je tickets te reserveren.

Ik kom naar het RetailDetail Congress op 8 mei
Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen12 mei, 2025
    Amazon brengt Temu-concurrent Haul naar Europa

    Amazon gaat nu ook in Europa de strijd aan met discountplatformen zoals Temu en Shein. Klanten in het Verenigd Koninkrijk krijgen als eersten toegang tot de webshop met vooral goedkope Chinese spulletjes.

  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?

    CD&V pleit ervoor dat klanten in handelszaken geld kunnen afhalen. Kamerlid Leentje Grillaert wil handelaars stimuleren om een ‘cashback’-dienst aan te bieden, waarbij klanten extra betalen met hun kaart en cash terugkrijgen.

  • icon
    Algemeen7 mei, 2025
    Amazon versnelt bezorging op dezelfde dag in Europa met AI

    Op twintig nieuwe locaties in Europa gaat Amazon het komende jaar bezorging op dezelfde dag lanceren. Klanten kunnen bovendien steeds later bestellen: de retailer zet AI in om aankoopgedrag te voorspellen en voorraden te optimaliseren.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode15 april, 2025
    Ulrika Leverenz (H&M Group): “We moeten de kost van niets doen mee in rekening brengen”
  • icon
    Wonen14 april, 2025
    Lange wachtrijen bij uitverkoop Casa
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN