RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Onderwerpen RetailHunt
  • Geografie Azië
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Tien redenen om op Retailhunt naar Singapore te gaan

icon
Algemeen20 augustus, 2024
Shutterstock

Singapore is een wereldwijd toonbeeld van wendbaarheid en toekomstgerichte visie, als eerste land met kweekvlees op de menukaart en een pionier in ‘slimme mode’. Op Retailhunt in Singapore ontdek je waarom de Aziatische Tijger de weg naar de toekomst van retail en FMCG toont.

Wist je dat?

  1. Singapore heeft het ambitieuze doel in 2030 30% van zijn voedsel zelf te produceren, op slechts 70 hectare, tegenover slechts 10% nu. Om dat te kunnen, wendt de kleine stadstaat zich tot spitstechnologie en nieuwe soorten voeding.

  2. Singapore was het eerste land ter wereld dat de verkoop van kweekvlees goedkeurde. Je vindt er in restaurants al ‘chicken nuggets’ zonder dat er een kip aan te pas kwam.

  3. Dankzij creatieve broedplaatsen als Design Orchard experimenteren modeontwerpers er met baanbrekende technologieën zoals 3D-printen en circulaire materialen.

  4. De luxewinkelstraat Orchard Road heeft een digitale tweeling. In die virtuele kopie van de straat kunnen consumenten rondwandelen en shoppen in een hyperrealistische omgeving.

  5. Supermarktleider FairPrice was ooit een vakbondsinitiatief, nu is het een toonaangevende omnichannelretailer die in zijn geautomatiseerd magazijn tot 220 orders per uur kan verwerken.

  6. Aan de zelfscankassa bij FairPrice schat artificiële intelligentie in hoe betrouwbaar een klant is en of er extra controle nodig is tegen diefstal.

  7. Meer dan twintig ‘industry leaders’ en CEO’s uit de Benelux gaan van 13 tot 19 oktober 2024 mee op Retailhunt naar Singapore.

  8. Retailtoppers als Johan Vermeire (Retail Partners Colruyt Group), Bart Claes (CRG), Paul Robert (Hedgren), Hans Geels (Dille & Kamille), Peter De Sutter (e5), Jan Borms (Vondelmolen) en tientallen anderen hebben zich al ingeschreven.

  9. De Retailhunt Singapore biedt naast interactieve workshops, keynotes en exclusieve rondleidingen in de meest toonaangevende bedrijven ook uitgebreide netwerkmogelijkheden.

  10. De reis is bijna volzet. Er zijn nog maar een paar plaatsen beschikbaar.

Mis je kans niet: reserveer snel de laatste plaatsen en reis in oktober 2024 mee naar de futuristische tijdscapsule die Singapore is!

Klik hier voor meer informatie over het programma
Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?

    De volgende generatie kunstmatige intelligentie zal niet enkel antwoorden geven, maar ook autonoom taken uitvoeren. ‘Agentic AI’ – zelfredzame, doelgerichte AI – belooft het retaillandschap ingrijpend te veranderen. Maar is de sector daar klaar voor?

  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Bijna alle Belgische webshops overtreden de wetgeving

    Zo goed als alle Belgische webshops die doe-het-zelfmateriaal, speelgoed of babyartikelen verkopen, overtreden de wetgeving. De meeste handelaars passen hun webwinkel na een waarschuwing wel aan.

  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    “Shoppers gaan vreemd met AI”: de toekomst van retail in zes disrupties

    Consumenten gaan vreemd met AI en kiezen voor huismerken waar ze kunnen. Gelukkig kunnen retailers nog geld verdienen aan andere dingen dan retail. Bain & Company schetst zes trends die de sector de komende tien jaar kunnen hertekenen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN