RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Tmall vernieuwt zijn merken-webshops

iconAlgemeen3 juli, 2019

Tmall, het onlineplatform voor Westerse merken van Alibaba, stopt zijn virtuele winkels in een nieuw jasje. Het nieuwe concept, Flagship Store 2.0, biedt meer personalisatie, merkbeleving en ‘augmented reality’.

 

Fanclubs en promovergelijker

Tmall heeft een nieuw format uitgewerkt voor de webshops op het platform, waarbij personalisatie centraal staat. Zo zal wie graag filmpjes bekijkt meer korte video’s te zien krijgen. Ook het aanbod zal op elke webshop worden gepersonaliseerd: op de eerste pagina van de webshop komen “waarschijnlijke aankopen” – producten die een gebruiker wellicht interesseren – te staan.

Nieuwe algoritmes beloven bovendien zelf de beste promoties en kortingsbonnen uit te zoeken voor de consument. Voor retailers en merken is die functie eveneens handig, want ook zij krijgen zo inzicht in de kortingsacties van hun concurrenten. 

Om klantengetrouwheid te stimuleren, werkt Tmall voortaan bovendien met ‘getrouwheidsscores’, die consumenten punten laten verzamelen bij alles wat ze op de webpagina van een merk doen – van scrollen over spelletjes spelen tot reviews achterlaten. Hoe hoger de score, tot hoe meer content ze toegang krijgen in de ‘Fan Club’ van een merk. Die content kan variëren van exclusieve video’s tot speciale acties voor fans.

 

Vooral veel content, ook in 3D

Wat de content betreft, zijn augmented reality en 3D nieuwe opties, die bijvoorbeeld moeten toelaten om meubelen virtueel in huis te presenteren via AR of make-up te testen door van de smartphone of tablet een slimme spiegel te maken. Tmall ziet zelfs “huidtesten met behulp van artificiële intelligentie” mogelijk.

“We hebben content zien evolueren van louter tekst en afbeeldingen naar korte video’s en livestreaming, wat nieuwe deuren heeft geopend voor merkbeleving”, aldus Alvin Tang, technisch projectleider voor Tmall Flagship 2.0. “Vandaag kunnen we dankzij de ontwikkeling van AI, AR en 3D-technologie nog meer manieren introduceren om merken met consumenten te laten interageren.”

 

Complete merkbelevingswerelden

Het online universum van merken in de virtuele flagshipstores wordt daarnaast uitgebreid met pop-upventers die consumenten open kunnen slepen en waar ze nog meer kunnen zien en beleven, los van de webshopfunctie als dusdanig. De brug naar de fysieke winkels wordt dan weer geslagen met de toevoeging van de dichtstbijzijnde winkellocaties, het offline aanbod en een opsomming van de extra diensten in de fysieke winkels.

Alibaba wil zo van de Tmall-flagshipstores niet alleen webshops maar ook volledige visitekaartjes en merkwerelden maken. Wanneer de nieuwe look wordt uitgerold, wil Alibaba nog niet kwijt. De Chinese retailreus garandeert alleen dat het er nog voor Singles’ Day, het jaarlijkse shopfestijn in China op 11 november, zal zijn.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Tmall, het onlineplatform voor Westerse merken van Alibaba, stopt zijn virtuele winkels in een nieuw jasje. Het nieuwe concept, Flagship Store 2.0, biedt meer personalisatie, merkbeleving en ‘augmented reality’.   Fanclubs en promovergelijker Tmall heeft een nieuw format uitgewerkt voor de webshops op het platform, waarbij personalisatie centraal staat. Zo zal wie graag filmpjes bekijkt meer korte video’s te zien krijgen. Ook het aanbod zal op elke webshop worden gepersonaliseerd: op de eerste pagina van de webshop komen “waarschijnlijke aankopen” – producten die een gebruiker wellicht interesseren – te staan. Nieuwe algoritmes beloven bovendien zelf de beste promoties en kortingsbonnen...

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • iconAlgemeen12 augustus, 2022
    Cafés en kledingwinkels ruimen plaats voor herstellers en afhaalrestaurants

    In tien jaar tijd zijn de Belgische winkelstraten aardig veranderd. Herstellers van smartphones en elektro, afhaalrestaurants en tattooshops schoten als paddenstoelen uit de grond, terwijl we afscheid namen van cafés, damesboetieks en… videotheken.

  • iconAlgemeen11 augustus, 2022
    Rechter: “Niet duidelijk dat wie bestelt ook moet betalen”

    Is een bestelknop niet genoeg om klanten duidelijk te maken dat ze moeten betalen? Een rechter in Amsterdam oordeelt van niet, in een geschil tussen Bol.com en een consument. De uitspraak is opmerkelijk nieuws voor heel wat webshops.

  • iconAlgemeen9 augustus, 2022
    Ochama levert nu ook in België, Frankrijk en Duitsland

    De Chinees-Nederlandse websupermarkt Ochama breidt uit in Europa: ook klanten in België, Frankrijk en Duitsland kunnen er voortaan bestellen voor thuislevering. Al schreeuwt het die expansie alleen in het Chinees van de daken.

Evenementen
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood18 juli, 2022
    In beeld: Aldi opent kassaloze Shop&Go in Utrecht
  • iconFood9 augustus, 2022
    Koopt Ahold Delhaize Amerikaanse supermarktreus Albertsons?
  • iconFood10 augustus, 2022
    Deliveroo stopt in Nederland
  • iconMode20 juli, 2022
    De Bijenkorf opnieuw diep in het rood
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN