BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
user
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Tmall vernieuwt zijn merken-webshops

iconAlgemeen3 juli, 2019

Tmall, het onlineplatform voor Westerse merken van Alibaba, stopt zijn virtuele winkels in een nieuw jasje. Het nieuwe concept, Flagship Store 2.0, biedt meer personalisatie, merkbeleving en ‘augmented reality’.

 

Fanclubs en promovergelijker

Tmall heeft een nieuw format uitgewerkt voor de webshops op het platform, waarbij personalisatie centraal staat. Zo zal wie graag filmpjes bekijkt meer korte video’s te zien krijgen. Ook het aanbod zal op elke webshop worden gepersonaliseerd: op de eerste pagina van de webshop komen “waarschijnlijke aankopen” – producten die een gebruiker wellicht interesseren – te staan.

Nieuwe algoritmes beloven bovendien zelf de beste promoties en kortingsbonnen uit te zoeken voor de consument. Voor retailers en merken is die functie eveneens handig, want ook zij krijgen zo inzicht in de kortingsacties van hun concurrenten. 

Om klantengetrouwheid te stimuleren, werkt Tmall voortaan bovendien met ‘getrouwheidsscores’, die consumenten punten laten verzamelen bij alles wat ze op de webpagina van een merk doen – van scrollen over spelletjes spelen tot reviews achterlaten. Hoe hoger de score, tot hoe meer content ze toegang krijgen in de ‘Fan Club’ van een merk. Die content kan variëren van exclusieve video’s tot speciale acties voor fans.

 

Vooral veel content, ook in 3D

Wat de content betreft, zijn augmented reality en 3D nieuwe opties, die bijvoorbeeld moeten toelaten om meubelen virtueel in huis te presenteren via AR of make-up te testen door van de smartphone of tablet een slimme spiegel te maken. Tmall ziet zelfs “huidtesten met behulp van artificiële intelligentie” mogelijk.

“We hebben content zien evolueren van louter tekst en afbeeldingen naar korte video’s en livestreaming, wat nieuwe deuren heeft geopend voor merkbeleving”, aldus Alvin Tang, technisch projectleider voor Tmall Flagship 2.0. “Vandaag kunnen we dankzij de ontwikkeling van AI, AR en 3D-technologie nog meer manieren introduceren om merken met consumenten te laten interageren.”

 

Complete merkbelevingswerelden

Het online universum van merken in de virtuele flagshipstores wordt daarnaast uitgebreid met pop-upventers die consumenten open kunnen slepen en waar ze nog meer kunnen zien en beleven, los van de webshopfunctie als dusdanig. De brug naar de fysieke winkels wordt dan weer geslagen met de toevoeging van de dichtstbijzijnde winkellocaties, het offline aanbod en een opsomming van de extra diensten in de fysieke winkels.

Alibaba wil zo van de Tmall-flagshipstores niet alleen webshops maar ook volledige visitekaartjes en merkwerelden maken. Wanneer de nieuwe look wordt uitgerold, wil Alibaba nog niet kwijt. De Chinese retailreus garandeert alleen dat het er nog voor Singles’ Day, het jaarlijkse shopfestijn in China op 11 november, zal zijn.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Tmall, het onlineplatform voor Westerse merken van Alibaba, stopt zijn virtuele winkels in een nieuw jasje. Het nieuwe concept, Flagship Store 2.0, biedt meer personalisatie, merkbeleving en ‘augmented reality’.   Fanclubs en promovergelijker Tmall heeft een nieuw format uitgewerkt voor de webshops op het platform, waarbij personalisatie centraal staat. Zo zal wie graag filmpjes bekijkt meer korte video’s te zien krijgen. Ook het aanbod zal op elke webshop worden gepersonaliseerd: op de eerste pagina van de webshop komen “waarschijnlijke aankopen” – producten die een gebruiker wellicht interesseren – te staan. Nieuwe algoritmes beloven bovendien zelf de beste promoties en kortingsbonnen...

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart

    Walmart begint met dronebezorging in liefst zes verschillende Amerikaanse staten: het is de bedoeling dat nog dit jaar vier miljoen huishoudens hun pakketjes uit de lucht zien vallen.

  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Marks & Spencer na 6 jaar transformatie: nog 32 winkels te sluiten

    Nu de CEO van Marks & Spencer vertrekt, blikt de Britse keten terug op zes jaar transformatie: in de voorbije jaren sloten 68 winkels, verlegde de warenhuisketen de focus naar voeding en verkleinde de schuldenberg. Wel is er nog steeds nood aan kleinere, betere winkels en aan meer winst.

  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Blokker-familie verlaat Belgische winkelstraten

    De familie Blokker trekt zich terug uit de Belgische commerciële vastgoedwereld. Al voor 50 miljoen euro aan winkelpanden werd verkocht, nog zo’n 20 miljoen euro aan vastgoed staat te koop. Maar wie kocht al die panden?

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Marks & Spencer na 6 jaar transformatie: nog 32 winkels te sluiten
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be