BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
user
Geschreven door Kjell Bries
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Torfs, Dreamland en Standaard Boekhandel genomineerd voor de Omnichannel Award 2019

iconAlgemeen17 januari, 2019

Drie retailers maken kans op de zesde RetailDetail Omnichannel Award powered by bpost. Tijdens het congres op 31 januari bepaalt het publiek wie er uiteindelijk met de onderscheiding aan de haal gaat.

 

Drie genomineerden

Schoenen Torfs oogst vandaag wat de retailer de voorbij jaren zaaide, meent de jury. Het bedrijf groeit in een krimpende markt en haalt online een marktaandeel dat in lijn is met de totale markt. Daarbij is het aandeel van de bestellingen die mensen thuis plaatsen, groter geworden dan dat van de bestellingen in de winkel. Typisch Torfs is ook de grote betrokkenheid van het personeel bij het hele online gebeuren.

 

Dreamland hanteerde lang een ietwat halfslachtige houding tegenover e-commerce, waarbij het vooral teerde op de afhaalmogelijkheid in de Colruytwinkels. Vandaag maakt de keten wél duidelijke keuzes: personeel gaat op de winkelvloer de consumenten wijzen op en helpen bij het bestellen online en de marketing rond online wordt belangrijker. De consument laat bestellingen steeds vaker thuis leveren: e-commerce wordt matuur. Het omzetaandeel van online ligt bij Dreamland ongeveer op het niveau van het aandeel van online in de totale markt. 

 

Standaard Boekhandel wil dé omnichannel-boekenverkoper van Vlaanderen worden. Vandaag is de webshop al de best verkopende winkel van de keten, met ruime voorsprong op de grootste stenen winkel. De retailer zet alles op alles om deze evolutie nog te versnellen. Shoppers kunnen een boek dat ze online reserveren al na 30 minuten afhalen in een winkel naar keuze, zonder kosten. Het online assortiment wordt bovendien uitgebreid met papierwaren en gezelschapsspellen.

 

Publiek heeft laatste woord

De RetailDetail Omnichannel Award powered by bpost bekroont elk jaar een retailer die grote stappen heeft gezet naar een naadloze omnichannelstrategie. De jury selecteerde de genomineerden op basis van deze vier criteria:

•             De mate waarin de online en offline activiteiten naadloos geïntegreerd zijn;

•             De mate waarin de consument centraal wordt gesteld in de omnichannelstrategie;

•             De vertaalslag naar de winkelvloer en de digitale wereld;

•             Het effect van de omnichannelstrategie op de bedrijfsresultaten.

De drie genomineerden stellen hun project voor tijdens het RetailDetail Omnichannel Congress op 31 januari. Het publiek bepaalt dan met een live stemming wie de winnaar wordt. Sprekers op het congres zijn Alibaba Group, CASA, Miinto, SafeShops, bpost, deversbox.be en retailexpert Gino Van Ossel. Het evenement vindt plaats in UGC Mechelen. Via deze link vind je meer informatie en kan je je tickets bestellen.

 

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Drie retailers maken kans op de zesde RetailDetail Omnichannel Award powered by bpost. Tijdens het congres op 31 januari bepaalt het publiek wie er uiteindelijk met de onderscheiding aan de haal gaat.   Drie genomineerden Schoenen Torfs oogst vandaag wat de retailer de voorbij jaren zaaide, meent de jury. Het bedrijf groeit in een krimpende markt en haalt online een marktaandeel dat in lijn is met de totale markt. Daarbij is het aandeel van de bestellingen die mensen thuis plaatsen, groter geworden dan dat van de bestellingen in de winkel. Typisch Torfs is ook de grote betrokkenheid van het personeel...

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart

    Walmart begint met dronebezorging in liefst zes verschillende Amerikaanse staten: het is de bedoeling dat nog dit jaar vier miljoen huishoudens hun pakketjes uit de lucht zien vallen.

  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Marks & Spencer na 6 jaar transformatie: nog 32 winkels te sluiten

    Nu de CEO van Marks & Spencer vertrekt, blikt de Britse keten terug op zes jaar transformatie: in de voorbije jaren sloten 68 winkels, verlegde de warenhuisketen de focus naar voeding en verkleinde de schuldenberg. Wel is er nog steeds nood aan kleinere, betere winkels en aan meer winst.

  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Blokker-familie verlaat Belgische winkelstraten

    De familie Blokker trekt zich terug uit de Belgische commerciële vastgoedwereld. Al voor 50 miljoen euro aan winkelpanden werd verkocht, nog zo’n 20 miljoen euro aan vastgoed staat te koop. Maar wie kocht al die panden?

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be