BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
user
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Twitter en Walmart testen live shopping

iconAlgemeen23 november, 2021

Aanstaande zondag test Walmart als eerste retailer het nieuwe livestream shoppingplatform van Twitter. Gebruikers kunnen dan producten kopen die in de livestream aan bod komen.

 

Cyber deals

Op 28 november geeft Walmart het startschot voor een live ‘cyber deals-evenement’ op Twitter. Singer-songwriter Jason Derulo is de gastheer van de livestream: tijdens een 30 minuten durende show zal hij uitpakken met allerlei aanbiedingen voor elektronica, huishoudelijke artikelen, kleding, seizoensdecoratie en meer. Gebruikers kunnen het event volgen via de Twitteraccount van Walmart, de aanbevolen producten kopen en commentaar geven op de uitzending via het plaatsen van tweets.

 

In juli van dit jaar introduceerde Twitter al een nieuwe shoppingfunctie, die bedrijven in staat stelde om hun producten rechtstreeks op hun Twitter-profiel te laten zien. De test was vooral bedoeld om na te gaan in hoeverre er potentieel was voor shoppen via Twitter. Onder meer de bekende gamingketen GameStop nam deel aan het pilootproject.

 

“De livestreaming op Twitter geeft bedrijven de kans om met hun meest invloedrijke fans in contact te komen, en het toevoegen van de shoppingfunctie is een natuurlijke aanvulling om een ontvankelijk publiek aan te trekken en aan te spreken,” zei de netwerksite in een verklaring.

 

In het afgelopen jaar heeft Walmart geïnvesteerd in zo’n 15 live-evenementen op verschillende platforms, schrijft SiecleDigital. Het eerste live shopping-evenement vond bijna een jaar geleden plaats op TikTok. Het was een succesvolle gok voor de retailer, die zeven keer meer views verzamelde dan verwacht en zijn TikTok-volgersbestand met een kwart zag aangroeien. Hoewel Walmart geen details heeft verstrekt over de door het evenement gegenereerde inkomsten, bewijzen de voortdurende investeringen in de loop van het jaar en dit partnerschap met Twitter de kracht van het format.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Aanstaande zondag test Walmart als eerste retailer het nieuwe livestream shoppingplatform van Twitter. Gebruikers kunnen dan producten kopen die in de livestream aan bod komen.   Cyber deals Op 28 november geeft Walmart het startschot voor een live ‘cyber deals-evenement’ op Twitter. Singer-songwriter Jason Derulo is de gastheer van de livestream: tijdens een 30 minuten durende show zal hij uitpakken met allerlei aanbiedingen voor elektronica, huishoudelijke artikelen, kleding, seizoensdecoratie en meer. Gebruikers kunnen het event volgen via de Twitteraccount van Walmart, de aanbevolen producten kopen en commentaar geven op de uitzending via het plaatsen van tweets.   In juli van...

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart

    Walmart begint met dronebezorging in liefst zes verschillende Amerikaanse staten: het is de bedoeling dat nog dit jaar vier miljoen huishoudens hun pakketjes uit de lucht zien vallen.

  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Marks & Spencer na 6 jaar transformatie: nog 32 winkels te sluiten

    Nu de CEO van Marks & Spencer vertrekt, blikt de Britse keten terug op zes jaar transformatie: in de voorbije jaren sloten 68 winkels, verlegde de warenhuisketen de focus naar voeding en verkleinde de schuldenberg. Wel is er nog steeds nood aan kleinere, betere winkels en aan meer winst.

  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Blokker-familie verlaat Belgische winkelstraten

    De familie Blokker trekt zich terug uit de Belgische commerciële vastgoedwereld. Al voor 50 miljoen euro aan winkelpanden werd verkocht, nog zo’n 20 miljoen euro aan vastgoed staat te koop. Maar wie kocht al die panden?

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Marks & Spencer na 6 jaar transformatie: nog 32 winkels te sluiten
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be