BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
user
Geschreven door Maarten Reul
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Wat doen klantentellers en Nederlanders met kerstdrukte?

iconAlgemeen28 december, 2021

Bovenop de gewone kerstdrukte is er sinds deze week een limiet op het aantal klanten dat een winkel in mag én een invasie vanuit Nederland, dat weer in een lockdown verzeild geraakt is. Wat betekent dat voor de winkels op de Antwerpse Meir? RetailDetail ging poolshoogte nemen. 

 

Voormiddag: wachten aan een scherm

Rond de middag was het al erg druk, maar was er nog geen overrompeling, meldde onze reporter ter plaatse. Zelfs met de beperkte capaciteit van één klant per 10 m² moesten meestal maar weinig klanten aan het intussen bekende scherm met groen of rood licht blijven staan. Rijen om winkels binnen te mogen stonden wel haast overal, maar meestal waren die heel beperkt zodat iedereen zijn shoppingparcours vlot kon verderzetten. Bij enkele grote publiekstrekkers, zoals Urban Outfitters, stonden dan weer wel verschillende tientallen mensen aan te schuiven. 

 

De Meir vermijden is niet meteen een oplossing, want ook bijvoorbeeld drankenhandels en meubelwinkels blijken vandaag een aanzienlijke toename van het aantal (vooral Nederlandse) klanten te signaleren. Dat blijkt ook uit de druktemeter op de snelwegen: de E19 van Breda naar Antwerpen staat op enkele plaatsen helemaal vast, en ook de Ring heeft zijn maximale capaciteit meer dan bereikt.

 

Namiddag: centrum niet meer binnen

De toegenomen drukte nam na de middag echter wel stevige proporties aan: op een gegeven moment stond het autoverkeer in nagenoeg het hele stadscentrum volledig vast en de politie begeleidde zelfs auto’s weg van het centrum naar iets verder gelegen P&R-plekken. “Blijf weg uit Antwerpen“, tweette ook Hajo Beeckman van de VRT verkeersredactie. 

 

Ook de (met duurzaam vervoer) toegesnelde RetailDetail-reporter meldde in de namiddag dat de drukte op de Meir-as nog fors toegenomen was, met onder andere lange files voor de JD Sports-winkel op Belgiës drukste winkel-as. 

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Bovenop de gewone kerstdrukte is er sinds deze week een limiet op het aantal klanten dat een winkel in mag én een invasie vanuit Nederland, dat weer in een lockdown verzeild geraakt is. Wat betekent dat voor de winkels op de Antwerpse Meir? RetailDetail ging poolshoogte nemen.    Voormiddag: wachten aan een scherm Rond de middag was het al erg druk, maar was er nog geen overrompeling, meldde onze reporter ter plaatse. Zelfs met de beperkte capaciteit van één klant per 10 m² moesten meestal maar weinig klanten aan het intussen bekende scherm met groen of rood licht blijven staan. Rijen...

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart

    Walmart begint met dronebezorging in liefst zes verschillende Amerikaanse staten: het is de bedoeling dat nog dit jaar vier miljoen huishoudens hun pakketjes uit de lucht zien vallen.

  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Marks & Spencer na 6 jaar transformatie: nog 32 winkels te sluiten

    Nu de CEO van Marks & Spencer vertrekt, blikt de Britse keten terug op zes jaar transformatie: in de voorbije jaren sloten 68 winkels, verlegde de warenhuisketen de focus naar voeding en verkleinde de schuldenberg. Wel is er nog steeds nood aan kleinere, betere winkels en aan meer winst.

  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Blokker-familie verlaat Belgische winkelstraten

    De familie Blokker trekt zich terug uit de Belgische commerciële vastgoedwereld. Al voor 50 miljoen euro aan winkelpanden werd verkocht, nog zo’n 20 miljoen euro aan vastgoed staat te koop. Maar wie kocht al die panden?

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be