BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
user
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Zoek je ‘purpose’ in Amsterdam: “Er is nog een weg naar nieuwe retail”

iconAlgemeen12 april, 2019

Het alternatief voor Alibaba en Amazon? Ondernemen met ‘purpose’, met een duurzaam doel, meent Herman Toch. RetailDetail trekt met hem – en met jou – op retailhunt naar Amsterdam om het uit te zoeken. 

 

Ook een transformatie van de zin

“De ‘winner-takes-all’-aanpak van Alibaba is niet de enige sleutel tot succes”, zegt Herman Toch, consultant en auteur van de beroemde bestsellers Happy Profit en ‘Transformeren om te Overleven’. “Er is nog een andere manier om naar nieuwe retail te kijken. Eén die niet alleen met de digitale transformatie rekening houdt, maar ook met de transformatie naar duurzaamheid en waarden.”

 

Ondernemen met ‘purpose’ noemt Toch het. “Het is een ‘high-tech, high-touch’ model dat voortbouwt op de unieke identiteit van elke retailer. Ook door gebruik te maken van de digitalisering kan je tegemoetkomen aan de wensen van klanten om nieuwe gezonde, duurzame en zinvolle levensstijlen aan te nemen.”

 

Dit nieuwe retailmodel combineert niet alleen digitaal en fysiek; het combineert ook winst en non-profit. Het overbrugt al die werelden in verrassende nieuwe bedrijfsmodellen, samenwerkingen en customer journey’s. “Je vindt aansluiting bij maatschappelijke onderstromen, zoals bewust consumeren en duurzaamheid. En dat leidt tot betere bedrijfsresultaten, zowel in omzet als winst.”

 

Achter de schermen van duurzaamheid

Hoe werkt ‘purpose’ in retail? RetailDetail zoekt het met jou uit in Amsterdam, waar een bloeiende scène heerst. In samenwerking met Herman Toch zijn bedrijf FLRISH trekken we 23 en 24 mei 2019 op retailhunt naar de Nederlandse metropool, om het aan den lijve te ondervinden – onder andere met een overnachting in een luxueus eco-hotel. 

 

“Natuurlijk zullen we winkels bezoeken, maar bovenal zullen we praten met managers en experts. We willen achter de schermen van dit nieuwe model kijken en diepgaand de do’s en don’ts begrijpen. Het kan zelfs verrassende nieuwe perspectieven bieden op uw eigen doel als bedrijf”, aldus Herman Toch.

 

Wil je als bedrijfsleider of C-level manager mee op retailhunt naar Amsterdam? Schrijf je snel in, want de plaatsen zijn beperkt. Contacteer voor meer informatie celine.cassimon@retaildetail.be.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Het alternatief voor Alibaba en Amazon? Ondernemen met ‘purpose’, met een duurzaam doel, meent Herman Toch. RetailDetail trekt met hem – en met jou – op retailhunt naar Amsterdam om het uit te zoeken.    Ook een transformatie van de zin “De ‘winner-takes-all’-aanpak van Alibaba is niet de enige sleutel tot succes”, zegt Herman Toch, consultant en auteur van de beroemde bestsellers Happy Profit en ‘Transformeren om te Overleven’. “Er is nog een andere manier om naar nieuwe retail te kijken. Eén die niet alleen met de digitale transformatie rekening houdt, maar ook met de transformatie naar duurzaamheid en waarden.”...

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart

    Walmart begint met dronebezorging in liefst zes verschillende Amerikaanse staten: het is de bedoeling dat nog dit jaar vier miljoen huishoudens hun pakketjes uit de lucht zien vallen.

  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Marks & Spencer na 6 jaar transformatie: nog 32 winkels te sluiten

    Nu de CEO van Marks & Spencer vertrekt, blikt de Britse keten terug op zes jaar transformatie: in de voorbije jaren sloten 68 winkels, verlegde de warenhuisketen de focus naar voeding en verkleinde de schuldenberg. Wel is er nog steeds nood aan kleinere, betere winkels en aan meer winst.

  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Blokker-familie verlaat Belgische winkelstraten

    De familie Blokker trekt zich terug uit de Belgische commerciële vastgoedwereld. Al voor 50 miljoen euro aan winkelpanden werd verkocht, nog zo’n 20 miljoen euro aan vastgoed staat te koop. Maar wie kocht al die panden?

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be