BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
user
Geschreven door Redactie
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Tweedehands auto draagt voorkeur consument weg

iconAutomotive3 augustus, 2015

Geld aan huis gespendeerd

De verkoop van nieuwe wagens loopt al sinds 2011 terug en in juni bereikte die een absoluut dieptepunt, en dat terwijl in zowat alle andere sectoren de verkopen aanzwengelen. Een belangrijke factor in die dalende wagenverkoop is de stijgende huizenverkoop, concludeert ABN Amro in een sectorupdate van de autoretail.

 

Consumenten geven immers veel geld uit aan een huis of aan verbouwingen en bijgevolg kunnen ze dat geld niet spenderen aan een nieuwe wagen. Ook de hoge werkloosheid en de dalende waarde van de auto als statussymbool dragen bij tot een mindere verkoop.

 

Tussen 2011 en 2013 daalden ook de verkoop van tweedehands voertuigen, maar sindsdien zit die verkoop terug in de lift. Die stijgende verkoop maakt de dalende verkoop bij nieuwe wagens meer dan goed, want autobedrijven verkopen in totaal wel meer auto’s dan in 2013. ABN Amro verwacht niet dat de verkoop van nieuwe wagens het komende jaar zal herstellen.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Geld aan huis gespendeerd De verkoop van nieuwe wagens loopt al sinds 2011 terug en in juni bereikte die een absoluut dieptepunt, en dat terwijl in zowat alle andere sectoren de verkopen aanzwengelen. Een belangrijke factor in die dalende wagenverkoop is de stijgende huizenverkoop, concludeert ABN Amro in een sectorupdate van de autoretail.   Consumenten geven immers veel geld uit aan een huis of aan verbouwingen en bijgevolg kunnen ze dat geld niet spenderen aan een nieuwe wagen. Ook de hoge werkloosheid en de dalende waarde van de auto als statussymbool dragen bij tot een mindere verkoop.   Tussen 2011...

Meer Automotive
Bekijk meer
  • iconAutomotive27 juni, 2018
    Uitstel van betaling voor fietswinkels Hans Struijk

    De Nederlandse keten van fietsenwinkels Hans Struijk, die recent door de Belgische eigenaar Fiets! te koop werd gezet, heeft geen investeerder gevonden en zit daardoor in zware financiële problemen.   Terugplooien De 16 winkels van de keten kwamen in 2015 in handen van Fiets!, maar die keten geraakte zelf in liquiditeitsproblemen...

  • iconAutomotive23 mei, 2018
    Fiets! zet Hans Struijk Fietsen in de etalage

    De Nederlandse keten van fietsenwinkels Hans Struijk staat te koop. Fiets!, sinds 2015 de Belgische eigenaar, herstructureert en stopt met de buitenlandse activiteiten.    Herstructurering naar “kleiner, slagvaardiger bedrijf” Fiets! stoot de zestien winkels van Hans Struijk Fietsen af in een poging om de liquiditeitsproblemen van de fietsenretailer op te lossen....

  • iconAutomotive7 maart, 2018
    Bol.com gaat fietsen rijklaar aanbieden in fysieke fietsenwinkels

    Nederlandse klanten die bij bol.com een fiets van het merk Union bestellen, kunnen die voortaan rijklaar ophalen bij een fietsenwinkel in de buurt. De fietsenmaker monteert dan de fiets, zodat die meteen te gebruiken is door de klant.   “Samenwerken is de toekomst” De nieuwe service bevindt zich momenteel nog...

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Marks & Spencer na 6 jaar transformatie: nog 32 winkels te sluiten
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be