BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
user
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

iconDoe-Het-Zelf/Tuin9 april, 2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

 

“Bakker.com biedt unieke kansen”

Bakker.com is in februari failliet verklaard, maar maakt nu al een doorstart dankzij een groep van hoofdzakelijk Nederlandse ondernemers. “Bakker.com biedt unieke kansen”, zegt initiatiefnemer Martijn van Scherpenzeel van Globitas. “Het bedrijf is al 73 jaar actief om rechtstreeks van de kwekers aan de consument te leveren. De hele waardeketen wordt overgeslagen. Dat maakt het mogelijk een kwalitatief goed product tegen een faire prijs bij de klant thuis af te leveren.”

Bij de doorstart zijn een beperkt deel van de banen behouden. Vorig jaar werkten nog 200 mensen voor het bedrijf, dat in 17 landen tuinproducten zoals bloembollen, bloemzaden en planten levert. Daarvan werkten 130 werknemers in Nederland en minstens 50 maken de overstap naar het nieuwe bedrijf. Op termijn denken de overnemers het aantal arbeidsplaatsen weer te kunnen uitbreiden. Een aantal medewerkers wordt ook mede-eigenaar. 

 

E-commerceplatform voor kwekers, retailers en meer

Topman van Bakker.com wordt Erwin van Cooth. Hij wil het bedrijf samen met Scherpenzeel omvormen tot een platform, dat zich naast eigen e-commerce ook openstelt voor externe partijen en dus een marktplaats voor groenproducten wordt. Het wil zo ook de fulfilment voor kwekers, retailers en e-commercespelers gaan doen.

“Met het nieuwe Bakker.com gaan we nauw samenwerken met andere e-commercepartijen en retailers. Deze partijen kunnen gebruikmaken van het platform en van onze expertise en tegelijk meeliften op een snelgroeiende online markt voor groenproducten,” legt de nieuwe CEO uit. Leveranciers zullen daarbij ook nauwer betrokken worden in het businessproces, waarin volgens de overnemers data, efficiency en outsourcing een belangrijke rol krijgen.

 

De bedoeling is dat Bakker.com in de tweede helft van mei weer operationeel is. Op zijn hoogtepunt was Bakker.com de grootste ‘direct seller’ van groenproducten en met een omzet van meer dan 160 miljoen euro actief in 20 landen. Op 5 februari 2018 ging het bedrijf echter failliet, naar eigen zeggen omdat het te laat in e-commerce stapte.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken.    “Bakker.com biedt unieke kansen” Bakker.com is in februari failliet verklaard, maar maakt nu al een doorstart dankzij een groep van hoofdzakelijk Nederlandse ondernemers. “Bakker.com biedt unieke kansen”, zegt initiatiefnemer Martijn van Scherpenzeel van Globitas. “Het bedrijf is al 73 jaar actief om rechtstreeks van de kwekers aan de consument te leveren. De hele waardeketen wordt overgeslagen. Dat maakt het mogelijk een kwalitatief goed product tegen een faire prijs...

Meer Doe-Het-Zelf/Tuin
Bekijk meer
  • iconDoe-Het-Zelf/Tuin19 mei, 2022
    Intergamma-topman Harm-Jan Stoter in september met pensioen

    Na bijna 17 jaar aan het stuur bij Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, gaat CEO Harm-Jan Stoter per 1 september met pensioen. Wie zijn opvolger wordt, zal het bedrijf later bekendmaken.

  • iconDoe-Het-Zelf/Tuin3 februari, 2022
    Hornbach betaalt klanten terug bij prijsdalingen

    Doe-het-zelfketen Hornbach pakt in Nederland uit met een fameuze stunt: klanten krijgen er geld terug als de prijzen binnen de dertig dagen na aankoop alsnog dalen.   Pro-actieve terugbetaling De nieuwe versie van de laagsteprijsgarantie gaat volgende week in. Vanaf dan zal de bouwmarkt consumenten niet enkel op het moment...

  • iconDoe-Het-Zelf/Tuin23 december, 2021
    Shell installeert 1400 snelladers bij bouwmarkten

    Het Britse olie- en gasconcern Shell wil in de komende jaren 1400 snelladers voor elektrische auto’s plaatsen bij filialen van Gamma en Karwei in Nederland en België.   Partnership Beide doe-het-zelfketens hebben samen 380 bouwmarkten, waarvan er ongeveer 300 in Nederland gevestigd zijn. Moederbedrijf Intergamma en Shell hebben nu een...

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be