RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hoe BricoPlanit vrouwelijke doe-het-zelvers verleidt

icon
Doe-Het-Zelf/Tuin4 april, 2019

In Waterloo lanceert BricoPlanit (Maxeda) een volledig nieuw winkelconcept, dat meer nadruk legt op inspiratie en decoratie om vrouwelijke klanten aan te spreken: “Vrouwen nemen 80 % van de beslissingen over klus- en renovatiewerken in de woning.”

 

Vier woonstijlen

De nieuwe vestiging, op de Carrefoursite in Mont-Saint-Jean, is ruim 10.000 vierkante meter groot en beschikt ook over een bijna 1.000 vierkante meter grote drive-in voor bouwmaterialen. Naast de vertrouwde afdelingen met technische producten liggen de accenten meer op inspiratie en decoratie. Bij het binnenkomen worden de klanten verwelkomd in een zeer ruime verlichtingsafdeling, en verderop bevindt zich de sfeervolle afdeling decoratie, die is opgedeeld in vier verschillende woningen met een eigen stijl. Het hele aanbod is daarrond opgebouwd. Om te voldoen aan ieders smaak en verwachting is elke woning geïnspireerd op een specifiek universum: Casa Exotic (speels en kleurrijk, met papegaaien als rode draad), Ethnic Factory (warme tonen, wat Afrikaans geïnspireerd), Japandi Spirit (zen, een mix van oosters en Scandinavisch strak) en Chic Living (meer luxe, met marmer en goud).
 

Met dit winkelconcept wil het bedrijf effectief een vrouwelijker publiek bereiken. “Naar een grote doe-het-zelfzaak als BricoPlanit komen mensen voor grotere projecten, zoals een badkamerrenovatie, een nieuwe vloer of een heraanleg van de tuin. Vrouwen nemen 80 % van de beslissingen als het gaat om dat soort klus- en renovatiewerken in de woning. Daar willen we beter op inspelen”, zegt Ralph Berteaux, Managing Director bij BricoPlanit.
 

De winkel heeft wel 50.000 referenties op voorraad en gaat prat op de grootste keuze in tegels, houten vloeren en deuren, onder andere. De vestiging heeft een afhaalmagazijn en fungeert ook als afhaalpunt voor onlinebestellingen. Binnenkort opent de retailer trouwens een nieuwe webshop. Voor grotere klussen (of voor mensen met twee linkerhanden) kan de klant een beroep doen op installatie aan huis.

Meer over... Doe-Het-Zelf/Tuin
Zie meer
  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin3 november, 2025
    Servië wordt tiende markt voor Hornbach

    Bouwmarktketen Hornbach gaat binnenkort uitbreiden naar Servië. De lokale dochterbedrijven zijn opgericht, de zoektocht naar geschikte locaties is in volle gang.

  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin27 oktober, 2025
    Thuisbezorgd.nl bezorgt producten van Gamma binnen het uur aan huis

    In Nederland gaat fietskoerierdienst Thuisbezorgd.nl – een dochter van Takeaway.com – doe-het-zelfproducten van Gamma binnen het uur aan huis leveren. Het project gaat van start in Amsterdam.

  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin30 september, 2025
    Hornbach verstevigt marktpositie in Nederland

    Doe-het-zelfketen Hornbach blijft groeien: in de eerste helft van boekjaar 2025/26 stegen zowel de omzet als de winst licht. Vooral in Nederland, waar het marktaandeel naar 28,8% opliep, verstevigt de keten haar positie als marktleider.

Evenementen
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Wonen15 oktober, 2025
    Leen Bakker wil nu ook 35 Nederlandse winkels sluiten
  • icon
    Food3 november, 2025
    Albert Heijn verlegt promotionele grenzen met ‘2+5 gratis’-actie
  • icon
    Wonen7 oktober, 2025
    Ikea neemt logistiek miljardenbedrijf over in VS
  • icon
    Food10 oktober, 2025
    De Bijenkorf sluit centrale bakkerij
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN