RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Franse groei geeft Kingfisher flinke boost

icon
Doe-Het-Zelf/Tuin20 mei, 2021

De Britse doe-het-zelfgroep Kingfisher heeft een topkwartaal achter de rug. Vooral de enorme groei in Frankrijk is opvallend.

 

DHZ-hausse houdt aan

De omzet in het eerste kwartaal, dat eindigde op 30 april, kwam uit op 3,44 miljard pond (ongeveer 4 miljard euro), een stijging met 60% op jaarbasis. Dat de opbrengsten voor de moedermaatschappij van onder meer B&Q, Castorama en Screwfix ook ten opzichte van 2019 – dus vóór de crisis – nog ruim een vijfde hoger liggen, geeft aan hoe sterk het doe-het-zelfconcern de voorbije maanden presteerde.

 

Zowel in het Verenigd Koninkrijk als in Frankrijk groeide de groep sneller dan de markt, schrijft Retail Gazette. De omzet in het VK en Ierland steeg op jaarbasis met 66,8% tot 1,82 miljard pond (2,1 miljard euro). Nog straffer was de prestatie in Frankrijk: daar verdubbelde de omzet bijna (+97,4%) tot 1,17 miljard pond (1,4 miljard euro). Vorig jaar knoopten de Franse dochters Castorama en Brico Dépôt voor het eerst in vijf jaar weer met groei aan.

 

Vooruitzichten aangepast

De onlineverkoop van de groep steeg op jaarbasis met 63%: Kingfisher haalt intussen meer dan een vijfde van zijn inkomsten uit e-commerce. Ten opzichte van 2019 bedraagt de toename zelfs een onwaarschijnlijke 258%.

 

“Door de sterke start van het jaar verwachten we nu dat de omzet en de aangepaste winst voor belastingen in de eerste helft van het jaar boven onze eerdere verwachtingen zullen uitkomen,” verklaarde CEO Thierry Garnier.

 

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

De Britse doe-het-zelfgroep Kingfisher heeft een topkwartaal achter de rug. Vooral de enorme groei in Frankrijk is opvallend.   DHZ-hausse houdt aan De omzet in het eerste kwartaal, dat eindigde op 30 april, kwam uit op 3,44 miljard pond (ongeveer 4 miljard euro), een stijging met 60% op jaarbasis. Dat de opbrengsten voor de moedermaatschappij van onder meer B&Q, Castorama en Screwfix ook ten opzichte van 2019 – dus vóór de crisis – nog ruim een vijfde hoger liggen, geeft aan hoe sterk het doe-het-zelfconcern de voorbije maanden presteerde.   Zowel in het Verenigd Koninkrijk als in Frankrijk groeide de groep sneller dan...

Meer Doe-Het-Zelf/Tuin
Bekijk meer
  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin3 februari, 2023
    Casino wil Jardiland en Boulangerie Louise overnemen

    Casino voert overnamegesprekken met Teract, een Franse retailgroep met verschillende tuinformules en biowinkels. Onder andere Jardiland en Boulangerie Louise zijn ook actief in Wallonië.

  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin2 februari, 2023
    Brico en Praxis lanceren eigen doe-het-zelfmarktplaats

    Maxeda DIY, de groep boven Brico, BricoPlanit en Praxis, lanceert een onlinemarktplaats voor haar winkelketens. Het wordt naar eigen zeggen het eerste doe-het-zelfplatform in de Benelux.

  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin16 augustus, 2022
    Van Marcke gaat voor vijfde plaats op Franse markt

    Van Marcke wil 34 nieuwe winkels openen in Frankrijk. De badkamerspecialist wil zo doorstoten naar de top vijf in het land, waar ruimte genoeg is om de doe-het-zelfspelers uit te dagen.

Evenementen
  • 16
    feb
    Captains of Retail 2023
  • 23
    mrt
    Omnichannel & E-commerce Congress
  • 20
    apr
    RetailDetail Congress
  • 11
    mei
    Fashion & Beauty Congess
  • 15
    jun
    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun
    Food Congress
Meest gelezen
  • icon
    Food23 januari, 2023
    Europeanen mogen nu ook krekelpoeder en kleine meelwormen eten
  • icon
    Food13 januari, 2023
    Medewerkers failliet Makro gegeerd op de arbeidsmarkt
  • icon
    Food10 januari, 2023
    Makro België is failliet verklaard
  • icon
    Algemeen9 januari, 2023
    Acht hot topics voor retailers in 2023 en daarna
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN