RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Apple ontwikkelt abonnement op iPhones

icon
Elektro25 maart, 2022

Apple werkt aan een abonnementsformule voor zijn iPhones: straks krijgen klanten voor een maandelijkse som niet alleen toegang tot Apple-diensten, maar betalen ze ook maandelijks voor hun iPhone.

 

Weer een soort ‘rundle’

Een abonnement op een iPhone: dat is de laatste nieuwigheid waar Apple aan werkt en waar Bloomberg over bericht. Het succes van streamingdiensten en andere abonnementsformules, waarbij consumenten niet eenmalig iets kopen maar maandelijks betalen voor een dienst, laat ook de techreus uit Californië niet onberoerd. Eerder lanceerde het bedrijf al Apple One als ‘rundle’ (‘recurring revenue bundle’): een abonnement op alle digitale diensten, van iCloud tot TV+, voor een voordelige, maandelijkse prijs. 

 

Tegen eind dit jaar zou zo’n abonnement er mogelijk ook voor hardware komen, met name voor de iPhone. Want hoe kan Apple de omzet nog verhogen van het sterproduct dat nu al goed is voor meer dan de helft van alle omzet? Door de prijzige apparaten voor meer mensen toegankelijk te maken en door te garanderen dat klanten hun oude toestel steeds vervangen door het nieuwste model.

 

De ‘rundle’ die Apple momenteel ontwikkelt, vangt beide vliegen in één klap. Het abonnement verschilt van een afbetalingsprogramma, omdat de maandelijkse kost niet zou neerkomen op de aankoopprijs gedeeld door 12 of 24 maanden. Integendeel: het programma kan onbeperkt doorlopen, want zodra een nieuwe versie uitkomt zullen gebruikers hun apparaat ook kunnen inruilen. Apple brengt traditioneel één keer per jaar een nieuwe iPhone uit.

 

Goedkoper dan de krant

Het bedrijf wil het nieuws niet bevestigen en het is nog niet 100% zeker dat de dienst er komt, maar investeerders en beleggers reageren al bijzonder enthousiast op het gerucht. De ‘rundle’ is ‘hot’ in de wereld van consumentengoederen, omdat bedrijven zo gegarandeerde maandelijkse inkomsten binnenkrijgen en klanten erg trouw aan zich binden. Net zoals bij het leasen van auto’s, betekent het abonnement opzeggen dat je je apparaat kwijtspeelt.

 

“Vergeleken met Starbucks-koffie of een abonnement op de New York Times is de iPhone een koopje”, stuurde analist Toni Sacconaghi al in 2016 aan op een abonnementsformule. “De prijs van de iPhone is een relatief koopje vergeleken met andere diensten waarvoor consumenten bereid zijn te betalen.” Bedrijven met een ‘rundle’ hebben doorgaans ook een hogere beurswaardering dan bedrijven zonder, analyseerde NYU-professor Scott Galloway.

 

Meer weten over de ‘rundle’ en waarom steeds meer merken en retailers zich aan abonnementen wagen? Je leest er binnenkort alles over in het nieuwe boek The Future of Shopping: Re-set Re-Made Re-tail van Pauline Neerman en Jorg Snoeck, dat eind april 2022 verschijnt.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Apple werkt aan een abonnementsformule voor zijn iPhones: straks krijgen klanten voor een maandelijkse som niet alleen toegang tot Apple-diensten, maar betalen ze ook maandelijks voor hun iPhone.   Weer een soort ‘rundle’ Een abonnement op een iPhone: dat is de laatste nieuwigheid waar Apple aan werkt en waar Bloomberg over bericht. Het succes van streamingdiensten en andere abonnementsformules, waarbij consumenten niet eenmalig iets kopen maar maandelijks betalen voor een dienst, laat ook de techreus uit Californië niet onberoerd. Eerder lanceerde het bedrijf al Apple One als ‘rundle’ (‘recurring revenue bundle’): een abonnement op alle digitale diensten, van iCloud tot...

Meer Elektro
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen31 januari, 2023
    Minder afval? “Kleding en elektronica moeten duurder worden”

    In Europa wordt jaarlijks voor bijna 22 miljard euro aan onverkochte producten vernietigd. Maar wat betekent dat cijfer echt?

  • icon
    Elektro18 januari, 2023
    Fnac Darty moet ambities jaar uitstellen

    Fnac Darty verkocht in december minder en kampt met een negatieve cashflow. De doelstellingen voor 2023 stelt de groep met een jaar uit.

  • icon
    Elektro10 januari, 2023
    Benelux-topman MediaMarkt breidt rol uit

    Remko Rijnders, de topman van MediaMarkt Benelux, krijgt er rollen bij. De directeur wordt COO voor vier nieuwe landen en krijgt de verantwoordelijkheid over alle B2B-activiteiten.

Evenementen
  • 16
    feb
    Captains of Retail 2023
  • 23
    mrt
    Omnichannel & E-commerce Congress
  • 20
    apr
    RetailDetail Congress
  • 11
    mei
    Fashion & Beauty Congess
  • 29
    jun
    Food Congress
Meest gelezen
  • icon
    Food23 januari, 2023
    Europeanen mogen nu ook krekelpoeder en kleine meelwormen eten
  • icon
    Food13 januari, 2023
    Medewerkers failliet Makro gegeerd op de arbeidsmarkt
  • icon
    Food10 januari, 2023
    Makro België is failliet verklaard
  • icon
    Algemeen9 januari, 2023
    Acht hot topics voor retailers in 2023 en daarna
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN