De Lidl Plus-app heeft de kaap van de honderd miljoen gebruikers genomen. De retailer blijft nieuwe functies toevoegen aan de digitale klantenkaart om het winkelen makkelijker te maken voor zijn klanten.
Gestart in 2018
“Dit toont hoezeer onze klanten de digitale klantenkaart waarderen, die de nieuwste informatie, aanbiedingen en diensten naar hun smartphones brengt”, zegt het bedrijf op zijn LinkedIn-pagina. “Onze spannende Lidl Plus-reis begon in februari 2018 in de eerste vijf testlanden. Sindsdien hebben we een ongelooflijke ontwikkeling gezien en blijven we onstuitbaar groeien.”
Lidl heeft in de loop der jaren verschillende functies toegevoegd aan de app: denk aan boodschappenlijstjes, digitale kastickets, digitale folders, de Lidl Pay-betaalfunctie, een click&collect-reservatiesysteem voor non-foodaanbiedingen of de nieuwe Scan & Go-functie die shoppers in staat stelt om artikelen te scannen met hun smartphone. Zopas lanceerde de discounter ook een digitaal spaarprogramma in de app: België kreeg de primeur, Nederland zou snel volgen.