BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
user
Geschreven door Liesbeth Mortier
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Albert Heijn test ‘rustig-aan-kassa’

iconFood24 april, 2018

Albert Heijn heeft een proefproject opgestart met een ‘rustig-aan-kassa’. De supermarktketen geeft daarmee gehoor aan de verzuchtingen van klanten die net niét snel willen winkelen en graag tijd maken voor een praatje aan de kassa.

 

Voor ieder wat wils

Mensen de kans geven om hun boodschappen op het gemak in te pakken en af te rekenen, dat is het uitgangspunt van een nieuw soort kassa waarmee Albert Heijn experimenteert in enkele Nederlandse filialen. Aan de ‘rustig-aan-kassa’ hoeven klanten zich niet opgejaagd te voelen door de tijdsdruk die elders geldt en is er tijd voor een praatje of hulp met inpakken, aldus Albert Heijn. Het concept wordt eerst twaalf weken uitgetest en kan daarna in nog meer filialen geïntroduceerd worden.

 

Het experiment is een apart, maar krachtig signaal in tijden waarin supermarktketens vooral komaf willen maken met lange wachtrijen -en tijden aan de kassa. Wereldwijd openen online retailgiganten als JD.com en Amazon ‘kassaloze’ supermarkten en dichter bij huis pakt Spar Colruyt Group files aan de kassa aan met een app om contactloos te betalen. De langzame kassa wil nieuwe technologieën om het afrekenproces te versnellen ook niet vervangen, is te horen bij Albert Heijn: “Er is voor ieder wat wils: een snelle zelfscankassa, een normale kassa en een langzame kassa.”

 

Het zijn overigens niet enkel oudere klanten die het experiment toejuichen: in Albert Heijn Oosterhout sluiten alvast ook veel jonge mensen aan in de rij, om te genieten van een praatje of even tegen de stroom in te gaan en niét meteen de zelfscankassa op te zoeken.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Albert Heijn heeft een proefproject opgestart met een ‘rustig-aan-kassa’. De supermarktketen geeft daarmee gehoor aan de verzuchtingen van klanten die net niét snel willen winkelen en graag tijd maken voor een praatje aan de kassa.   Voor ieder wat wils Mensen de kans geven om hun boodschappen op het gemak in te pakken en af te rekenen, dat is het uitgangspunt van een nieuw soort kassa waarmee Albert Heijn experimenteert in enkele Nederlandse filialen. Aan de ‘rustig-aan-kassa’ hoeven klanten zich niet opgejaagd te voelen door de tijdsdruk die elders geldt en is er tijd voor een praatje of hulp met...

Meer Food
Bekijk meer
  • Getir Londen
    iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen

    The sky is dan toch niet the limit voor flitsbezorgers: meteen na Gorillas kondigen ook Getir en Zapp aan dat ze dringend moeten bezuinigen.

  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer

    Colruyt verandert zijn prijsaanduidingen: op de prijsetiketten zien klanten niet langer wanneer de prijs is verlaagd in reactie op de concurrentie. Alleen eigen promo’s staan voortaan in het rood.

  • iconFood25 mei, 2022
    Carrefour ontkent geruchten over verkoop Poolse winkels

    Carrefour ontkent dat het zijn Poolse supermarkten zou hebben verkocht aan het investeringsfonds Mid Europa Partners. Poolse media hadden dat nieuws woensdagochtend gemeld. De Franse supermarktgroep tekent mooie groeicijfers op in Polen.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be