RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Albert Heijn versterkt band met LTO Nederland

icon
Food3 september, 2013

Twee procent minder

In die brief kondigde de supermarktketen aan dat het leveranciers vanaf september twee procent minder zou betalen. Volgens het bedrijf profiteerden ook zij mee van de buitenlandse expansie van Albert Heijn en de twee procent mindering werd dan ook beschouwd als een bijdrage aan die expansie.

 

Minder bulk

Uit het onderzoek bleek dat steeds meer boeren en tuinders exclusief aan een keten leveren en dat supermarkten steeds minder kiezen voor bulkartikelen. Ze kiezen eerder voor producten voor een bepaalde doelgroep.

 

Daarom heeft AH uiteindelijk besloten om de leveranciers van verse producten meer te betrekken bij de ontwikkeling van producten. Het zal ook twee tot drie keer per jaar in gesprek gaan met LTO Nederland, om de stand van zaken van dichterbij te bekijken.

 

Directeur marketing en format van Albert Heijn Alfred Levi en LTO-voorzitter Albert Jan Maat zijn in ieder geval tevreden over de uitkomsten van het onderzoek, zo stellen ze in Het Financieele Dagblad. De export van de sector van LTO groeide in het laatste halfjaar trouwens met 7,4 procent, ongetwijfeld mede te danken aan de buitenlandse expansie van Albert Heijn.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food6 november, 2025
    Recordprijzen nopen Barry Callebaut tot investering in cacaovrije ‘chocolade’

    De Zwitserse chocoladereus Barry Callebaut is een samenwerking aangegaan met Planet A Foods om cacaovrije chocolade-alternatieven wereldwijd te gaan promoten. De samenwerking heeft tot doel te voldoen aan de stijgende vraag naar “duurzame chocoladeoplossingen”.

  • icon
    Food6 november, 2025
    Verkopen van Barry Callebaut krijgen klap (maar omzet niet)

    Ook voor zijn volledige boekjaar heeft Barry Callebaut, 's werelds grootste chocoladeproducent, te kampen met dalende verkoopvolumes. Wel zijn veel klanten zo verknocht aan hun chocolade dat de groepsomzet desondanks toch fors toenam.

  • icon
    Food6 november, 2025
    [Opinie] Groei, grip en grenzen: Ahold Delhaize moet kiezen én delen

    De cijfers liegen er niet om: Ahold Delhaize groeit. Maar achter de indrukwekkende kwartaalcijfers schuilt een complexer verhaal. Een verhaal over groei die grenzen raakt, technologie die controle vraagt, en over de dilemma's van franchise.

Evenementen
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Wonen15 oktober, 2025
    Leen Bakker wil nu ook 35 Nederlandse winkels sluiten
  • icon
    Food3 november, 2025
    Albert Heijn verlegt promotionele grenzen met ‘2+5 gratis’-actie
  • icon
    Wonen7 oktober, 2025
    Ikea neemt logistiek miljardenbedrijf over in VS
  • icon
    Food10 oktober, 2025
    De Bijenkorf sluit centrale bakkerij
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN