BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Tags sterkedrank
  • Companies CampariDiageo
  • Geografie Frankrijk
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Campari vindt in Picon opvolger van Aperol

iconFood11 mei, 2022
Shutterstock.com

Wordt Picon de nieuwe Aperol? Campari koopt de Franse aperitiefklassieker van sectorgenoot Diageo voor 119 miljoen euro. De drankengroep wil er vooral zijn positie in Frankrijk mee versterken.

Last van Diageo’s schouders

Doet Campari straks het Aperol-succes over met Picon? Vandaag heeft Picon een wat stoffig en ouderwets imago, maar als iemand daar verandering in kan brengen is het wel Campari. De Italiaanse drankproducent maakte van het ook al bittere Aperol immers een internationale aperitieftrend, met dank aan cocktailvarianten en vooral grootschalige marketinginvesteringen.

De Italianen geloven duidelijk in Picon, want ze betalen liefst 119 miljoen euro voor het merk. Campari zegt zo zijn positie in de Benelux en zeker op de Franse markt te willen versterken. Picon is in Frankrijk marktleider in de categorie bittere aperitieven en haalt 80% van de 21,5 miljoen euro omzet op de thuismarkt. De rest van de verkoop gebeurt grotendeels in de Benelux.

In de afgelopen jaren nam Campari ook al twee Franse rummerken en het champagnehuis Lallier over. Frankrijk is momenteel de vierde grootste markt van de groep, goed voor 5,9% van de netto-omzet. Diageo is van zijn kant blij van Picon af te zijn. “Als onderdeel van ons streven naar consistente, efficiënte groei en waardecreatie voor onze aandeelhouders, houden we een scherpe focus op actief portefeuillebeheer. Dit omvat een gedisciplineerde aanpak van de toewijzing van middelen en kapitaal”, zegt John Kennedy, Diageo’s Europese topman er over.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo
  • sterkedrank

Wordt Picon de nieuwe Aperol? Campari koopt de Franse aperitiefklassieker van sectorgenoot Diageo voor 119 miljoen euro.

Meer Food
Bekijk meer
  • Getir Londen
    iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen

    The sky is dan toch niet the limit voor flitsbezorgers: meteen na Gorillas kondigen ook Getir en Zapp aan dat ze dringend moeten bezuinigen.

  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer

    Colruyt verandert zijn prijsaanduidingen: op de prijsetiketten zien klanten niet langer wanneer de prijs is verlaagd in reactie op de concurrentie. Alleen eigen promo’s staan voortaan in het rood.

  • iconFood25 mei, 2022
    Carrefour ontkent geruchten over verkoop Poolse winkels

    Carrefour ontkent dat het zijn Poolse supermarkten zou hebben verkocht aan het investeringsfonds Mid Europa Partners. Poolse media hadden dat nieuws woensdagochtend gemeld. De Franse supermarktgroep tekent mooie groeicijfers op in Polen.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be