BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
user
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Colruyt Group neemt dataleverancier Daltix over

iconFood30 juni, 2020

Colruyt Group neemt een meerderheidsbelang in de Belgische dataspecialist Daltix. Op die manier wil Colruyt zijn ‘real-time’ inzichten in prijs en consumentengedrag uitbreiden, terwijl Daltix zijn internationale groei-ambities hoopt waar te maken.

 

“Data- en informatiemanagement cruciaal”

Colruyt Group neemt een belang van 65% in dataspecialist Daltix, voor een niet nader genoemd bedrag. Op termijn kan de supermarktgroep zijn participatie zelfs verhogen tot 100%. Colruyt zegt immers al een hele tijd sterk te investeren in de creatie, verwerking en interpretatie van data. 

 

Colruyt werkte eerder met een eigen datadivisie, die continu prijzen registreert en gepersonaliseerde folders maakt. Daltix is dan weer gespecialiseerd in real-time inzichten in prijs, promotie, productinformatie en assortiment. Beide teams zullen in de toekomst nauw samenwerken en kennis uitwisselen.

 

“Om eenvoud in retail te brengen voor de klant, wat onze missie is en blijft, kan je best vertrekken vanuit een goede relatie met én stevige kennis over de verwachtingen van de klant. De relatie met de klant versterken, daar gaat het dus om. En een goed data- en informatiemanagement kan dan een cruciale rol spelen”, legt Stefan Goethaert, directeur retailservices van Colruyt Group, uit.

 

Daltix kan dankzij de investering zijn internationale groeiambities realiseren en zijn data-expertise in de retailsector verder verdiepen. CEO Jonas Deprez is dan ook tevreden: “De samenwerking met Colruyt Group betekent voor ons een verrijking van onze retailkennis, die ook onze andere externe retailklanten ten goede zal komen.” Onder die klanten zijn ook sectorgenoten van Colruyt, maar de dataspeler belooft al voor de transactie maatregelen te hebben genomen om de vertrouwelijkheid van de klantendata te waarborgen.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Colruyt Group neemt een meerderheidsbelang in de Belgische dataspecialist Daltix. Op die manier wil Colruyt zijn ‘real-time’ inzichten in prijs en consumentengedrag uitbreiden, terwijl Daltix zijn internationale groei-ambities hoopt waar te maken.   “Data- en informatiemanagement cruciaal” Colruyt Group neemt een belang van 65% in dataspecialist Daltix, voor een niet nader genoemd bedrag. Op termijn kan de supermarktgroep zijn participatie zelfs verhogen tot 100%. Colruyt zegt immers al een hele tijd sterk te investeren in de creatie, verwerking en interpretatie van data.    Colruyt werkte eerder met een eigen datadivisie, die continu prijzen registreert en gepersonaliseerde folders maakt. Daltix is...

Meer Food
Bekijk meer
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer

    Colruyt verandert zijn prijsaanduidingen: op de prijsetiketten zien klanten niet langer wanneer de prijs is verlaagd in reactie op de concurrentie. Alleen eigen promo’s staan voortaan in het rood.

  • iconFood25 mei, 2022
    Carrefour ontkent geruchten over verkoop Poolse winkels

    Carrefour ontkent dat het zijn Poolse supermarkten zou hebben verkocht aan het investeringsfonds Mid Europa Partners. Poolse media hadden dat nieuws woensdagochtend gemeld. De Franse supermarktgroep tekent mooie groeicijfers op in Polen.

  • iconFood25 mei, 2022
    De eerste Vlaamse Jumbo met ‘kletskassa’ is open

    Jumbo heeft woensdagochtend z’n negentiende Belgische winkel geopend, in Balen. Het is de eerste winkel in België met een zogenaamde ‘kletskassa’, waar kassamedewerkers de tijd nemen voor een praatje bij het afrekenen.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Marks & Spencer na 6 jaar transformatie: nog 32 winkels te sluiten
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be