BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Coop overtreft de markt in 2017

iconFood2 januari, 2018

Supermarktketen Coop heeft er een sterk jaar opzitten: met een omzetstijging van 5,3% groeit ze sneller dan het marktgemiddelde van 3,7%. De totale omzet van Coop kwam in 2017 uit op 1,177 miljard euro. 

Verhoogde naamsbekendheid

Het aantal supermarkten van de keten steeg van 258 naar 263. Daarbij werden 39 vestigingen ook in een volledig nieuw jasje gestoken. Dit jaar wordt er verder ingezet op de opening van nieuwe winkels en de uitbreiding van het stadsconcept Coop Vandaag. 

 

“We kijken trots terug op 2017. Coop heeft opnieuw volop geïnvesteerd in bestaande en nieuwe winkels en met onze landelijke tv-campagne flink ingezet op de merk- en naamsbekendheid. Investeringen die resultaat opleverden in omzetgroei door zowel een toename in klantbezoeken alsook een hogere besteding per kassabon. De uitbreiding van de online activiteiten heeft geresulteerd in een ruimere dekking voor thuisbezorging waarvan steeds meer klanten gebruik maken”, aldus financieel directeur Herco Boer.

 

Die tv-campagne zorgde er voor dat de naamsbekendheid van Coop in Nederland vorig jaar verdrievoudigde. “In 2018 gaan we ook door met onze mediacampagne. Deze wordt nog verder toegespitst op onze coöperatieve identiteit”, besluit Boer.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Supermarktketen Coop heeft er een sterk jaar opzitten: met een omzetstijging van 5,3% groeit ze sneller dan het marktgemiddelde van 3,7%. De totale omzet van Coop kwam in 2017 uit op 1,177 miljard euro.  Verhoogde naamsbekendheid Het aantal supermarkten van de keten steeg van 258 naar 263. Daarbij werden 39 vestigingen ook in een volledig nieuw jasje gestoken. Dit jaar wordt er verder ingezet op de opening van nieuwe winkels en de uitbreiding van het stadsconcept Coop Vandaag.    “We kijken trots terug op 2017. Coop heeft opnieuw volop geïnvesteerd in bestaande en nieuwe winkels en met onze landelijke tv-campagne flink ingezet op de merk-...

Meer Food
Bekijk meer
  • iconFood1 juli, 2022
    Frankrijk bant vegetarische “burgers” en “worstjes”

    In Frankrijk is het straks verboden om vleesvervangers burgers, worst of andere “dierlijke” benamingen te geven. De Franse agro-industrie wil de regel nu ook bij de Europese Unie doorduwen.

  • iconFood1 juli, 2022
    Unilever België-Luxemburg zet marketingdirecteur aan het hoofd

    Tom Smidts, op dit moment marketingdirecteur, wordt de nieuwe ‘Head of Country’ voor Unilever in België en Luxemburg. De managementwissel kadert in de internationale reorganisatie bij de merkproducent.

  • iconFood30 juni, 2022
    Geoffroy Gersdorff wordt algemeen directeur Carrefour België

    Verrassende managementwissel bij Carrefour: Geoffroy Gersdorff keert na goed twee jaar terug vanop de hoofdzetel in Massy en wordt algemeen directeur België vanaf maandag 4 juli.

Evenementen
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood30 juni, 2022
    Barry Callebaut legt chocoladeproductie stil wegens salmonella – ook andere fabrieken getroffen
  • iconMode22 juni, 2022
    In beeld: Scotch & Soda maakt ambitieus statement in Milaan
  • iconMode16 juni, 2022
    Groeiend H&M nog niet op pre-coronaniveau
  • iconAlgemeen23 juni, 2022
    The Future of Shopping: robots zoeven de hype voorbij
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN