RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen
  • Abonneren
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • RetailHub
    • The Loop
    • Event- & Workshopruimtes
    • Virtuele tour
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • RetailHub
    • The Loop
    • Event- & Workshopruimtes
    • Virtuele tour
  • Inloggen
  • Abonneren
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Danone zet 'gezondheidsmerken' in de etalage

icon
Food14 mei, 2014

3 miljard euro

Danone zou een bedrag van 3 miljard euro willen krijgen en kan daarvoor meerdere partijen tegen elkaar uitspelen: zo was Fresenius een tijd geïnteresseerd, maar de Duitsers hebben ondertussen afgehaakt. Als de verkoop er komt, moet Nestlé wel nog de goedkeuring krijgen van antitrustautoriteiten.

 

Vorig jaar was de omzet van de gezondheidsafdeling van Danone goed voor 1,3 miljard euro, goed voor zes procent van de totale omzet van het bedrijf. In het eerste kwartaal van dit jaar steeg de vergelijkbare omzet met 5,2 procent naar 328 miljoen euro. 67 procent van die omzet wordt in Europa gehaald, met het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk als de twee grootste markten.

 

“Voor Nestlé zou de aankoop van de afdeling medische voeding van Danone de juiste strategische zet zijn – of het een goede deal is, zal afhangen van de prijs”, zegt James Edwardes Jones, analist van RBC Europe, aan Bloomberg. Danone benadrukt wel dat het om de divisie medische producten gaat van het bedrijf, Nutricia Medical, die losstaat van de bekende zuivelmerken van de producent.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

3 miljard euro Danone zou een bedrag van 3 miljard euro willen krijgen en kan daarvoor meerdere partijen tegen elkaar uitspelen: zo was Fresenius een tijd geïnteresseerd, maar de Duitsers hebben ondertussen afgehaakt. Als de verkoop er komt, moet Nestlé wel nog de goedkeuring krijgen van antitrustautoriteiten.   Vorig jaar was de omzet van de gezondheidsafdeling van Danone goed voor 1,3 miljard euro, goed voor zes procent van de totale omzet van het bedrijf. In het eerste kwartaal van dit jaar steeg de vergelijkbare omzet met 5,2 procent naar 328 miljoen euro. 67 procent van die omzet wordt in Europa...

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food1 december, 2023
    Sociaal plan bij Match en Smatch

    Er is een sociaal plan voor de 352 medewerkers op de hoofdzetel en in het distributiecentrum van Match en Smatch. Het personeel van de 27 overblijvende winkels kent z’n lot uiterlijk op 2 januari.

  • icon
    Food1 december, 2023
    Auchan en Intermarché willen Casino samen overnemen

    De Franse retailketens Auchan en Intermarché hebben een gezamenlijk bod uitgebracht op alle winkels van Casino. Ze hebben meer dan een miljard veil om Lidl op afstand te houden.

  • icon
    Food29 november, 2023
    Vaarwel meeneemkoffie, hallo hamburger: hoe de Belg bespaart op eten en drinken

    Minder sushi, meer naar de frituur. Meer boodschappen voor de dag zelf en goedkoper op restaurant. Zo passen Belgische consumenten zich aan een wereld post-corona en van hoge inflatie aan.

Meest gelezen
  • icon
    Food17 november, 2023
    Jumbo laat laagsteprijsgarantie los
  • icon
    Food17 november, 2023
    Dreigt faillissement ook voor Makro Nederland?
  • icon
    Vrije tijd15 november, 2023
    Fressnapf wordt Nederlandse nummer twee na overname Jumper
  • icon
    Wonen16 november, 2023
    Leen Bakker en Kwantum diep in de rode cijfers
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN