BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Colruyt
  • Onderwerpen MarketingPrijsvergelijking
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer

iconFood25 mei, 2022

Colruyt verandert zijn prijsaanduidingen: op de prijsetiketten zien klanten niet langer wanneer de prijs is verlaagd in reactie op de concurrentie. Alleen eigen promo’s staan voortaan in het rood.

Meer zwart op wit

“We beloven toch altijd de laagste prijzen”, redeneert Colruyt, dus hoeft de supermarktketen niet langer te expliciet te zeggen wanneer het zijn prijzen aanpast aan die van concurrenten. Vroeger werd dit steeds aangeduid op de schaplabels, maar dat zal voortaan niet meer het geval zijn. Dat is eenvoudiger voor de klanten, heet het.

Alle prijzen – ook de reacties op de prijzen en promo’s van concurrenten – staan vanaf nu gewoon in het zwart op het prijsetiket. Alleen eigen promo’s, “bovenop de laagste prijzen”, komen in het rood te staan. “We maken het voor onze klanten heel eenvoudig: elke dag de laagste prijzen, zwart op wit. En onze promo’s om zeker niet te missen zetten we in het rood”, aldus algemeen directeur Chris Van Wettere.

Prijs staat los van inkoop

Het is de eerste keer in bijna vijftig jaar dat het systeem verandert, volgens Colruyt net om tegemoet te komen aan de toegenomen focus op prijs. “We merken de voorbije maanden dat onze klanten een steeds grotere aandacht schenken aan prijs. De huidige context heeft een impact op de portemonnee van onze klanten en daar willen we bij Colruyt de nodige aandacht aan besteden”, zegt Van Wettere nog.

Colruyt maakt van de gelegenheid gebruik om te onderstrepen dat de prijzen bij de supermarktketen niet bepaald worden door de inkoopprijs, maar door de prijzen van de andere supermarkten in de buurt. “De aankoopprijs van onze producten staat steeds los van de verkoopprijs van onze producten”, klinkt het. “Colruyt is een prijsvolger en geen prijszetter. Ons team van 120 medewerkers zorgt daarvoor met 62.000 prijsopnames per dag.” De Rode Telefoon blijft wel bestaan.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Colruyt verandert zijn prijsaanduidingen: op de prijsetiketten zien klanten niet langer wanneer de prijs is verlaagd in reactie op de concurrentie. Alleen eigen promo’s staan voortaan in het rood.

Meer Food
Bekijk meer
  • iconFood28 juni, 2022
    Crisis of niet, de innovatiemachine van P&G dendert door

    Het antwoord op de huidige crisis ligt niet in blinde prijsverlagingen, wel in doordachte innovatie, zegt Olivier Lemay van P&G. Voor superieure producten wil de consument wél betalen. “We hebben een enorme innovatiepijplijn voor de komende jaren.”

  • iconFood28 juni, 2022
    Lotus Bakeries koopt Britse snacksfabrikant Peter’s Yard

    Lotus Bakeries zet z’n diversificatiestrategie verder met de acquisitie van Peter’s Yard, een Brits producent van chips en crackers. Het bedrijf had al een minderheidsbelang en neemt nu alle aandelen over.

  • iconFood27 juni, 2022
    Gorillas zoekt steun (en winst) bij grote retailers

    Er komen meer samenwerkingen zoals die tussen Gorillas en Jumbo. Flitsbezorger Gorillas heeft die partnerships nodig om winstgevend te worden.

Evenementen
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconMode22 juni, 2022
    In beeld: Scotch & Soda maakt ambitieus statement in Milaan
  • iconMode16 juni, 2022
    Groeiend H&M nog niet op pre-coronaniveau
  • iconAlgemeen23 juni, 2022
    The Future of Shopping: robots zoeven de hype voorbij
  • iconAlgemeen20 juni, 2022
    Amazon lanceert Belgische webshop na de zomer
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN