BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Heineken verkoopt meer (alcoholvrij) bier

iconFood13 februari, 2019

Brouwerijgroep Heineken kwam met beter dan verwachte financiële resultaten over 2018, mede dankzij de sterk stijgende verkoop van alcoholvrij bier. Ook de speciaalbieren deden het goed.

 

Sterke volumegroei

Heineken rapporteerde een volumegroei met 4,2% en een stijging van de operationele winst met 6,4%. Vooral het gelijknamige merk zelf deed het erg goed met een volumegroei van 7,7%, de beste prestatie in meer dan tien jaar. Die groei is vooral te danken aan het succes van het alcoholvrije bier Heineken 0,0, dat nu al verkrijgbaar is in 38 landen en zijn internationale opmars ook in 2019 zal verderzetten.

 

Ook internationale merken als Tiger, Desperados, Moretti en Krušovice groeiden met dubbele cijfers, net als de ciderverkoop. Speciaalbier Affligem lanceerde een succesvolle variant met een lager alcoholvolume en ook Mort Subite kon dubbele groeicijfers voorleggen.

 

Volgens CEO Jean-François van Boxmeer was de aankondiging van de strategische samenwerking met CRE om de krachten te bundelen in China, een belangrijke mijlpaal in 2018. Die deal moet wel nog goedgekeurd worden. Verder zegt hij dat de strategische prioriteiten gericht blijven op duurzame groei: “We richten ons op innovatie en operationele uitmuntendheid, terwijl we streven naar productiviteitsverbeteringen en ons bestedingsgedrag voortdurend herbekijken.” De topman verwacht dat de markt onzeker en volatiel blijft.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Brouwerijgroep Heineken kwam met beter dan verwachte financiële resultaten over 2018, mede dankzij de sterk stijgende verkoop van alcoholvrij bier. Ook de speciaalbieren deden het goed.   Sterke volumegroei Heineken rapporteerde een volumegroei met 4,2% en een stijging van de operationele winst met 6,4%. Vooral het gelijknamige merk zelf deed het erg goed met een volumegroei van 7,7%, de beste prestatie in meer dan tien jaar. Die groei is vooral te danken aan het succes van het alcoholvrije bier Heineken 0,0, dat nu al verkrijgbaar is in 38 landen en zijn internationale opmars ook in 2019 zal verderzetten.   Ook...

Meer Food
Bekijk meer
  • iconFood29 juni, 2022
    Hoe de stijgende inflatie zich laat voelen in de supermarkt

    De inflatie in België flirt nu al met de grens van 10%, een nieuwe recordhoogte. De combinatie van hoge energieprijzen en de oorlog in Oekraïne veroorzaken nu toch ook gevoelige prijsstijgingen in de supermarktrekken.

  • iconFood28 juni, 2022
    Crisis of niet, de innovatiemachine van P&G dendert door

    Het antwoord op de huidige crisis ligt niet in blinde prijsverlagingen, wel in doordachte innovatie, zegt Olivier Lemay van P&G. Voor superieure producten wil de consument wél betalen. “We hebben een enorme innovatiepijplijn voor de komende jaren.”

  • iconFood28 juni, 2022
    Lotus Bakeries koopt Britse snacksfabrikant Peter’s Yard

    Lotus Bakeries zet z’n diversificatiestrategie verder met de acquisitie van Peter’s Yard, een Brits producent van chips en crackers. Het bedrijf had al een minderheidsbelang en neemt nu alle aandelen over.

Evenementen
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconMode22 juni, 2022
    In beeld: Scotch & Soda maakt ambitieus statement in Milaan
  • iconMode16 juni, 2022
    Groeiend H&M nog niet op pre-coronaniveau
  • iconAlgemeen23 juni, 2022
    The Future of Shopping: robots zoeven de hype voorbij
  • iconAlgemeen20 juni, 2022
    Amazon lanceert Belgische webshop na de zomer
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN