BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
user
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Heineken verkoopt meer (alcoholvrij) bier

iconFood13 februari, 2019

Brouwerijgroep Heineken kwam met beter dan verwachte financiële resultaten over 2018, mede dankzij de sterk stijgende verkoop van alcoholvrij bier. Ook de speciaalbieren deden het goed.

 

Sterke volumegroei

Heineken rapporteerde een volumegroei met 4,2% en een stijging van de operationele winst met 6,4%. Vooral het gelijknamige merk zelf deed het erg goed met een volumegroei van 7,7%, de beste prestatie in meer dan tien jaar. Die groei is vooral te danken aan het succes van het alcoholvrije bier Heineken 0,0, dat nu al verkrijgbaar is in 38 landen en zijn internationale opmars ook in 2019 zal verderzetten.

 

Ook internationale merken als Tiger, Desperados, Moretti en Krušovice groeiden met dubbele cijfers, net als de ciderverkoop. Speciaalbier Affligem lanceerde een succesvolle variant met een lager alcoholvolume en ook Mort Subite kon dubbele groeicijfers voorleggen.

 

Volgens CEO Jean-François van Boxmeer was de aankondiging van de strategische samenwerking met CRE om de krachten te bundelen in China, een belangrijke mijlpaal in 2018. Die deal moet wel nog goedgekeurd worden. Verder zegt hij dat de strategische prioriteiten gericht blijven op duurzame groei: “We richten ons op innovatie en operationele uitmuntendheid, terwijl we streven naar productiviteitsverbeteringen en ons bestedingsgedrag voortdurend herbekijken.” De topman verwacht dat de markt onzeker en volatiel blijft.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Brouwerijgroep Heineken kwam met beter dan verwachte financiële resultaten over 2018, mede dankzij de sterk stijgende verkoop van alcoholvrij bier. Ook de speciaalbieren deden het goed.   Sterke volumegroei Heineken rapporteerde een volumegroei met 4,2% en een stijging van de operationele winst met 6,4%. Vooral het gelijknamige merk zelf deed het erg goed met een volumegroei van 7,7%, de beste prestatie in meer dan tien jaar. Die groei is vooral te danken aan het succes van het alcoholvrije bier Heineken 0,0, dat nu al verkrijgbaar is in 38 landen en zijn internationale opmars ook in 2019 zal verderzetten.   Ook...

Meer Food
Bekijk meer
  • Getir Londen
    iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen

    The sky is dan toch niet the limit voor flitsbezorgers: meteen na Gorillas kondigen ook Getir en Zapp aan dat ze dringend moeten bezuinigen.

  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer

    Colruyt verandert zijn prijsaanduidingen: op de prijsetiketten zien klanten niet langer wanneer de prijs is verlaagd in reactie op de concurrentie. Alleen eigen promo’s staan voortaan in het rood.

  • iconFood25 mei, 2022
    Carrefour ontkent geruchten over verkoop Poolse winkels

    Carrefour ontkent dat het zijn Poolse supermarkten zou hebben verkocht aan het investeringsfonds Mid Europa Partners. Poolse media hadden dat nieuws woensdagochtend gemeld. De Franse supermarktgroep tekent mooie groeicijfers op in Polen.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be