RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven HelloFresh
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

HelloFresh blijft klanten verliezen

icon
Food15 maart, 2024

Alle indicatoren staan op rood bij HelloFresh: het aantal actieve klanten, bestellingen en bezorgde maaltijden is in vrije val bij de leverancier van maaltijdboxen, die eerder ook al een winstwaarschuwing uitstuurde.

Klanten haken af

Al enkele kwartalen op een rij ziet HelloFresh klanten afhaken en het aantal bestellingen dalen. Tot nu toe kon het bedrijf dat verlies compenseren met prijsverhogingen, maar de resultaten voor het boekjaar 2023 tonen toch een lichte omzetdaling, van 7,6 naar 7,5 miljard euro. De aangepaste EBITDA (winst voor de aftrek van belastingen, afschrijving en afboekingen) daalde met 6,3% naar 447,6 miljoen euro. Het aantal actieve klanten daalde van 7,1 miljoen eind 2022 naar 6,6 miljoen vorig jaar. Opmerkelijk: het bedrijf zal voortaan geen kwartaalupdates meer publiceren over het aantal actieve klanten.

Het maaltijdboxenbedrijf ziet zich geconfronteerd met hogere kosten, moet meer geld uitgeven aan marketing om de uitstroom van klanten tegen te gaan, en investeert ook fors in Factor, haar afdeling voor verse bereide maaltijden. Dat merk wordt nu ook in de Scandinavische landen gelanceerd. Al deze factoren zullen ook dit jaar wegen op de winst: die zal vermoedelijk tussen de 350 en 400 miljoen euro uitkomen. De omzet zou wel opnieuw stijgen, met 2 tot 8%.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food16 juli, 2025
    Krimpflatie bezorgt Milka een twijfelachtige bekroning in Duitsland

    In Duitsland heeft Foodwatch het “Gouden Windei” uitgereikt aan Mondelez: de chocoladefabrikant krijgt de prijs voor misleidende reclame omwille van hogere prijzen voor kleinere Milka verpakkingen.

  • icon
    Food15 juli, 2025
    Colruyt opent non-food distributiecentrum in Ollignies

    Colruyt Group heeft in Ollignies (Henegouwen) een nieuw distributiecentrum ingehuldigd, dat een strategische rol speelt in het bevoorraden van de Colruyt- en Okay-winkels met non-foodartikelen in heel België.

  • icon
    Food14 juli, 2025
    Assortiment van HEMA bij Jumbo geen succes

    De omzet van het schap met HEMA-producten in de supermarkten van Jumbo is volgens experts “veel te laag”. Omgekeerd verschijnen er geen Jumbo-producten bij de warenhuisketen, hoewel dat eerder was aangekondigd.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Food17 juni, 2025
    GoodLife Foods neemt krokettenspecialist TNS Food over
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN