RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven HelloFresh
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

HelloFresh verleidt opnieuw meer klanten

icon
Food28 april, 2022
HelloFresh

Alle indicatoren staan op groen voor HelloFresh: de maaltijddozenbezorger ziet zowel omzet als aantal klanten en bestellingen fors stijgen. De winst staat slechts licht onder druk, het bedrijf verhoogt de prijzen.

“Unieke diversificatie”

Dat de horeca nu haast overal weer zonder restricties open is, lijkt HelloFresh niet te deren: het bedrijf boekte in het eerste kwartaal van 2022 een recordomzet van 1,9 miljard euro, een stijging met 26,4%. De bezorger van maaltijdboxen kreeg er 1,24 miljoen actieve klanten bij, een groei met 17%. Het totale aantal klanten bedraagt nu 8,52 miljoen. Bovendien stijgt het aantal bestellingen per klant, net als de waarde van de gemiddelde bestelling.

De marge stond wel licht onder druk: ze bedroeg 25,2% van de omzet, tegenover 28,2% een jaar geleden. Dat is te wijten aan prijsinflatie voor ingrediënten, en ook aan investeringskosten voor nieuwe productiecapaciteit en bijkomende regio’s. Nu enkele nieuwe productiecentra op kruissnelheid komen, zal de productiekost als percentage van de omzet weer afnemen, zegt HelloFresh. De maaltijdbezorger heeft recent bovendien z’n prijzen verhoogd.

“Dankzij onze unieke diversificatie over geografische regio’s, merken en bedrijfsmodellen hebben we het volatiele macro-economische klimaat kunnen doorstaan en kunnen we ons sterke en winstgevende groeitraject ook in 2022 voortzetten”, aldus Dominik Richter, mede-oprichter en CEO van HelloFresh. Het bedrijf verwacht dit jaar een omzetgroei tussen 20% en 26% en een AEBITDA tussen 500 en 580 miljoen euro.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food9 juli, 2025
    Lidl Frankrijk moet 43 miljoen euro aan Intermarché wegens misleidende reclame

    De Parijse rechtbank heeft Lidl een geldboete opgelegd van 43 miljoen euro wegens het overtreden van reclameregels, nadat zijn concurrent Intermarché een klacht had ingediend.

  • icon
    Food8 juli, 2025
    Koekjesbakker Griesson – de Beukelaer investeert 100 miljoen in uitbreiding

    De Duitse koekjesproducent Griesson – de Beukelaer investeert honderd miljoen euro in een grootschalige uitbreiding van zijn fabriek in Wurzen. De Beukelaer is het bekendst als uitvinder van Prince-koeken.

  • icon
    Food8 juli, 2025
    Chinese Starbucks-uitdager Luckin Coffee wil Amerikaanse markt veroveren

    De Chinese koffieketen Luckin Coffee zet zijn wereldwijde ambities kracht bij met de opening van de eerste afhaalwinkels op de Amerikaanse markt. Het bedrijf wil het verschil maken met innovatie en technologie.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN