RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Tags maaltijdbezorging
  • Bedrijven Just Eat Takeaway
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Nederland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Just Eat Takeaway “op schema” ondanks iets minder orders

icon
Food31 juli, 2024

Maaltijdbezorger Just Eat Takeaway is tevreden over de eerste helft van het jaar: een lichte daling van de omzet en het aantal bestellingen levert toch een fors hogere winst op.

Focus op rentabiliteit

De omzet van de maaltijdbezorger daalde de afgelopen zes maanden lichtjes van 2,59 miljard euro naar 2,57 miljard euro, maar belangrijker voor het platform is de brutotransactiewaarde (GTV of waarde van alle bestellingen): die groeide met 3%, Noord-Amerika niet meegeteld. Het totaal aantal orders lag nochtans iets lager op 446 miljoen, in vergelijking met 469 miljoen orders vorig jaar.

De groei ligt goed op schema, zegt CEO Jitse Groen, die vooral aan de winstgevendheid van het bedrijf werkt. Het aantal partners en de bezorgingsdekking is uitgebreid, terwijl de groep ook in technologische vooruitgang investeerde. Just Eat Takeaway bevestigt dan ook de verwachtingen voor het hele jaar.

De aangepaste EBITDA steeg met 42% tot 203 miljoen euro, dankzij lagere kosten voor orderafhandeling en minder centrale kosten. Het nettoverlies voor de periode bedroeg wel nog 301 miljoen euro, voornamelijk door waardeverminderingen en afschrijvingen. Het maaltijdplatform liet deze week nog weten Frankrijk te verlaten.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food14 november, 2025
    Walmart krijgt nieuwe CEO

    Na meer dan tien jaar aan het roer gaat Walmart-topman Doug McMillon met pensioen. De retailer heeft al een opvolger aangeduid: dat wordt John Furner, de huidige CEO van het bedrijf in de Verenigde Staten.

  • icon
    Food14 november, 2025
    Geen gin zonder alcohol, beslist Europees Hof

    Als het alcoholvrij is, mag het in de EU niet als "gin" in de markt worden gezet. Dat oordeelt het Europese Hof van Justitie, naar aanleiding van een zaak rond de ‘Virgin Gin Alkoholfrei’ van een producent uit Duitsland.

  • icon
    Food14 november, 2025
    Ahold Delhaize voltooit uitrol Amerikaans e-commerceplatform

    Alle vijf Amerikaanse merken van Ahold Delhaize draaien nu op het eigen digitale en e-commerceplatform van het bedrijf: Hannaford sloot zich als laatste aan. De retailgroep bedient wekelijks 26 miljoen onlineklanten.

Evenementen
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food3 november, 2025
    Albert Heijn verlegt promotionele grenzen met ‘2+5 gratis’-actie
  • icon
    Algemeen28 oktober, 2025
    ChatGPT krijgt een Paypal-betaaloptie
  • icon
    Wonen30 oktober, 2025
    Ex-uitbaters Blokker lanceren eigen formule: Allesz
  • icon
    Algemeen4 november, 2025
    Shein verbant sekspoppen na ophef rond “kinderporno”
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN