RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Mars
  • Onderwerpen duurzaamheid
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Mars wil naar nuluitstoot met “betaalbaar en haalbaar” plan

icon
Food18 september, 2023
Shutterstock

Mars schroeft zijn klimaatambities op: tegen 2030 wil de fabrikant de uitstoot met 50% verminderen in de volledige waardeketen. De merkproducent heeft daarvoor een nieuw stappenplan, dat “versneld, haalbaar en betaalbaar” zou zijn.

Voetafdruk van Finland

Mars wil in de komende acht jaar zijn koolstofuitstoot halveren naar vijftien miljoen ton, om zo sneller tot een nettonuluitstoot te komen. Volgens zijn nieuwe plannen gaat Mars in de komende drie jaar alvast meer dan een miljard dollar investeren om de uitstoot over de volledige waardeketen te verminderen, “ondanks de zwakkere wereldeconomie”.

Het bedrijf bereikte zijn hoogste emissiepunt in 2018 en heeft de uitstoot van broeikasgassen in absolute termen met 8% of 2,6 miljoen ton verminderd ten opzichte van 2015, maakt de fabrikant zich sterk. Nochtans is het bedrijf in die periode wel met 60% gegroeid. Toch heeft de Pedigree-producent nog steeds een voetafdruk vergelijkbaar met die van een land als Finland, geeft Mars grif toe.

“Generatie CEO’s is verantwoordelijk”

“2050 kan verre toekomst lijken, maar de vooruitgang die we de komende zeven jaar boeken is cruciaal. Mijn generatie CEO’s heeft de mogelijkheid en de verantwoordelijkheid om daadwerkelijke emissiereducties te realiseren”, zegt CEO Poul Weihrauch, die ook vindt dat bedrijven afgerekend moeten worden op de resultaten die ze daadwerkelijk boeken.

“Investeren in emissiereducties is gezond bedrijfsbeleid, het is haalbaar, betaalbaar en het is absoluut noodzakelijk”, aldus Weihrauch. Hij liet via een enquête staven dat 69% van de volwassenen in ’s werelds zeven grootste economieën vindt dat bedrijven zich evenveel of meer moeten richten op het aanpakken van de klimaatverandering dan op het aanpakken van economische uitdagingen.

Om “Net Zero” te bereiken, zal Mars zich onder andere versneld richten op 100% hernieuwbare energie, transparantere toeleveringsketens, ‘klimaatslimme’ landbouw en groenere logistiek. De FMCG-reus wil bijvoorbeeld ook “alternatieve eiwitten” gaan gebruiken voor huisdierenvoeding en klimaatresultaten opnemen in de beloningsplannen van hogere managers.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Mars schroeft zijn klimaatambities op: tegen 2030 wil de fabrikant de uitstoot met 50% verminderen in de volledige waardeketen. De merkproducent heeft daarvoor een nieuw stappenplan, dat “versneld, haalbaar en betaalbaar” zou zijn.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food29 september, 2023
    Ahold Delhaize bundelt krachten met Rewe en E.Leclerc

    Ahold Delhaize treedt toe tot Eurelec, de inkooporganisatie die werd opgericht door Rewe en E.Leclerc. Vanaf 2025 gaan de drie Europese retailreuzen samen inkopen om Europese prijsverschillen aan te pakken.

  • icon
    Food29 september, 2023
    Louis Delhaize vraagt toegevingen personeel om Cora te redden

    De directie van de groep Louis Delhaize wil hypermarktketen Cora weer op de rails krijgen en vraagt daarvoor inspanningen van het personeel. De vakbonden vrezen dat dit slechts een manoeuvre om de hypermarktketen te kunnen verkopen.

  • icon
    Food28 september, 2023
    Pascal Deckers (LD&Co): “Geef voorrang aan shopper en categorie”

    Alle barrières wegnemen die een aankoop kunnen tegenhouden: het is één van de belangrijkste taken van de categoriemanager. Essentieel is dat je daarbij shopper en categorie eerst plaatst: “Met een verkooppraatje voor je eigen merk val je door de mand.”

Evenementen
  • 19
    okt
    Category Management Congress
  • 23
    nov
    RetailDetail Night
Meest gelezen
  • icon
    Mode5 september, 2023
    Shoeby is zoveelste Nederlandse retailer die dreigt om te vallen
  • icon
    Food22 september, 2023
    Winst Lidl staat onder druk
  • icon
    Mode14 september, 2023
    Tweedehandsverkoop vreet aan online moderetailers
  • icon
    Food22 september, 2023
    Match en Smatch stoppen: Colruyt koopt 57 winkels
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN