RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven AB InBev
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Minder bier, meer winst voor AB Inbev

icon
Food1 augustus, 2024
Shutterstock.com

Net als rivaal Heineken heeft AB InBev af te rekenen met een zeer zwakke biermarkt in China. Toch weet de grootste brouwer ter wereld nog meer winst te boeken dan verwacht.

Sterke groei voor alcoholvrij

De brouwer van Budweiser, Stella Artois en Corona verhoogde de omzet in het tweede kwartaal met 2,7% naar 15,3 miljard dollar (14 miljard euro). De bedrijfswinst steeg zelfs met 10,2% naar 5,3 miljard dollar (5 miljard euro). Nochtans daalde de verkoop van bier met 1,3%, maar de categorie “niet-bieren” deed het wat beter, waardoor het totale verkochte volume slechts daalde met 0,8%.

AB InBev heeft het vooral moeilijk in China, waar de omzet met 15,2% daalde en de volumes met 10,4%. Ook Heineken publiceerde eerder deze week tegenvallende Chinese cijfers. Een vertragende economie en ongunstige weersomstandigheden spelen de brouwers parten. In de Verenigde Staten blijft het marktaandeel stabiel: topmerk Bud Light heeft de boycotacties door conservatieve Amerikanen nog niet verteerd, maar de merken Michelob Ultra en Busch Lite groeien er wel. Sterke prestaties levert de brouwer in Mexico, Colombia en Brazilië. In Europa deed AB InBev het naar eigen zeggen beter dan de zwakke markt, met een lichte volumegroei.

Alcoholvrije bieren zetten hun opmars verder, meldt het bedrijf nog. De verkoop ging 20% hoger, met een gouden medaille voor Corona Cero: de officiële partner van de Olympische Spelen kende zelfs een groei met drie cijfers.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food8 juli, 2025
    Colruyt krijgt groen licht voor nieuwe Léberg-bottelarij

    Colruyt Group heeft van de Vlaamse regering een vergunning gekregen om de voormalige site van frisdrankenproducent Léberg Bronnen in Roosdaal te herontwikkelen. De retailgroep plant er een nieuwe bottelarij en productielocatie voor frisdranken.

  • icon
    Food8 juli, 2025
    Westfalia Fruit versterkt positie in foodservice

    Westfalia Fruit, marktleider in de avocado-industrie, heeft de overname van Greenpoint Trading voltooid, een Nederlands foodservicebedrijf gespecialiseerd in avocado's en eigenaar van het merk Avojoy.

  • icon
    Food8 juli, 2025
    Antwerpse Albert Heijn op de vingers getikt om openingsuren

    De vestiging van Albert Heijn op de Antwerpse Groenplaats, die de afgelopen weken open was tot 22 uur, heeft de openingsuren weer moeten aanpassen na een klacht van zelfstandigenorganisatie NSZ.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN