RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

PepsiCo verbant nieuw plastic tegen 2030 uit chipszakken

iconFood25 januari, 2022

PepsiCo heeft de ambitie om in 2030 voor alle folieverpakkingen nog uitsluitend gerecycleerd of hernieuwbaar plastic te gebruiken in Europa.

 

Eerste tests in 2022

Merken als Lay’s, Doritos en Cheetos zullen tegen dan alle niet-duurzame plastic schrappen, is de bedoeling. De CO2-uitstoot van de folieverpakkingen kan zo met 40% gereduceerd worden.

 

In de loop van dit jaar zullen de eerste consumententesten met alternatieve verpakkingen plaatsvinden, te beginnen met het Lay’s assortiment in Frankrijk. Nadien volgt er ook een proef met het merk Walkers in het Verenigd Koninkrijk. De verpakkingen zullen bestaan uit een mix van gerecycleerd plastic en plantaardige bijproducten, zoals gebruikte bakolie of afval van papierpulp.

 

Moet normaal worden

“Recycling van flexibele verpakkingen zou in heel Europa de norm moeten zijn. We zien een toekomst waarin onze verpakkingen vrij zullen zijn van nieuw, op fossiele grondstoffen gebaseerd plastic. Ze zullen deel uitmaken van een bloeiende circulaire economie waarin flexibele verpakkingen op hun waarde worden geschat en kunnen worden gerecycled tot een nieuwe verpakking. Samen met onze partners investeren we in de technologische capaciteit om dat te doen. Er moet nu een passend landschap voor regelgeving komen, zodat verpakkingen nooit meer afval worden”, zegt CEO Silviu Popovici van PepsiCo Europe.

 

Naast de overschakeling op hernieuwbaar en gerecycled materiaal heeft PepsiCo het programma ‘Making Bags Better’ ontwikkeld. Dat zal zich toespitsen op een reeks investeringen en innovaties zodat in Europa meer flexibele kunststoffen gerecycled en opnieuw gebruikt zullen worden.

 

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

PepsiCo heeft de ambitie om in 2030 voor alle folieverpakkingen nog uitsluitend gerecycleerd of hernieuwbaar plastic te gebruiken in Europa.   Eerste tests in 2022 Merken als Lay’s, Doritos en Cheetos zullen tegen dan alle niet-duurzame plastic schrappen, is de bedoeling. De CO2-uitstoot van de folieverpakkingen kan zo met 40% gereduceerd worden.   In de loop van dit jaar zullen de eerste consumententesten met alternatieve verpakkingen plaatsvinden, te beginnen met het Lay’s assortiment in Frankrijk. Nadien volgt er ook een proef met het merk Walkers in het Verenigd Koninkrijk. De verpakkingen zullen bestaan uit een mix van gerecycleerd plastic en...

Meer Food
Bekijk meer
  • iconFood12 augustus, 2022
    Nutriscore 2.0: herziene versie op komst

    Eind dit jaar moet een nieuwe versie van de nutriscore in voege gaan. Het voedingslabel wordt algemeen strenger, maar vooral voor suiker, zout en vlees. Italië verbiedt het label alvast.

  • iconAlgemeen12 augustus, 2022
    Cafés en kledingwinkels ruimen plaats voor herstellers en afhaalrestaurants

    In tien jaar tijd zijn de Belgische winkelstraten aardig veranderd. Herstellers van smartphones en elektro, afhaalrestaurants en tattooshops schoten als paddenstoelen uit de grond, terwijl we afscheid namen van cafés, damesboetieks en… videotheken.

  • iconFood12 augustus, 2022
    Consumenten slikken prijsstijgingen Lotus als zoete koek

    Speculoosbakker Lotus Bakeries verkocht flink meer koekjes in de eerste helft van het jaar. Alleen in Nederland lustten consumenten de hogere prijzen niet. Het bedrijf zet nu in op extra capaciteit.

Evenementen
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood18 juli, 2022
    In beeld: Aldi opent kassaloze Shop&Go in Utrecht
  • iconFood9 augustus, 2022
    Koopt Ahold Delhaize Amerikaanse supermarktreus Albertsons?
  • iconFood10 augustus, 2022
    Deliveroo stopt in Nederland
  • iconMode20 juli, 2022
    De Bijenkorf opnieuw diep in het rood
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN