RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Tags chocolade
  • Bedrijven Pierre Marcolini
  • Onderwerpen ExpansieToeleveringsketen
  • Geografie Brussel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Pierre Marcolini verdrievoudigt capaciteit met nieuw Brussels atelier

icon
Food2 september, 2024
Shutterstock.com

Chocolatier Pierre Marcolini kan in de toekomst drie keer zoveel pralines maken, dankzij de opening van een nieuw productieatelier in het Brusselse Haren.

80 chocolatiers in Brussel

Na anderhalf jaar renoveren en een investering van in totaal ongeveer 5 miljoen euro, opent de Belgische chocolatier midden oktober zijn nieuwe productiefaciliteit van 3.500 vierkante meter in Haren. Met deze uitbreiding kan het bedrijf de productie onmiddellijk verdubbelen en in de komende jaren zelfs verdrievoudigen, bericht L’Echo.

Marcolini groeit vooral sterk in Azië, wat dit jaar bijdraagt aan een dubbelcijferige groei en een verwachte omzet van bijna 60 miljoen euro. Het bedrijf heeft al tien nieuwe winkels geopend in 2024, voornamelijk in Zuid-Korea, Japan en China, maar blijft ook uitbreiden in Europa, met name in het Verenigd Koninkrijk. Wereldwijd heeft het merk vandaag een 55-tal verkooppunten.

Ondanks die internationale expansie, en hoewel de chocolatier in handen is van Zuid-Koreaanse investeerders, blijft Pierre Marcolini toegewijd aan zijn Brusselse roots. Marcolini heeft nog meer dan 180 werknemers in België, waaronder zo’n 80 chocolatiers in Brussel. Het pralinemerk legt de nadruk op een korte toeleveringsketen om de aromatische kwaliteit van zijn chocolade te behouden en kan naar eigen zeggen bogen op een laag personeelsverloop van minder dan 2%. Alle productie gebeurt in België.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food22 mei, 2025
    Poké-keten Hawaiian eindigt expansiegolf in Den Haag

    De Belgische pokébowlformule Hawaiian heeft zijn vijftigste vestiging geopend in Den Haag. De snelle expansiegolf van de laatste jaren bereikt daarmee een eindpunt: nu wil de keten gaan focussen op verfijning in plaats van uitbreiding.

  • icon
    Food22 mei, 2025
    Waarom het marktaandeel van discounters ook de komende vijf jaar blijft stijgen

    Met een focus op vaste lage prijzen, expansie in stadscentra, non-food en gezondheid blijven discounters de traditionele supermarktketens het vuur aan de schenen leggen. Aldi en Lidl behouden hun dominante positie.

  • icon
    Food21 mei, 2025
    Crisp boekte stevig verlies in 2023

    De Nederlandse onlineversmarkt Crisp eindigde 2023 fors in de rode cijfers ondanks een mooie omzetstijging. Ook vorig jaar groeide de retailer met dubbele cijfers, dit jaar wil het bedrijf operationeel winstgevend worden.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN