RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Procter & Gamble
  • Onderwerpen BedrijfsresultatenFMCG
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Procter & Gamble ziet volumes dalen, maar verhoogt prijzen én vooruitzichten

icon
Food19 januari, 2023
Jonathan Weiss / Shutterstock.com

Omzet en winst staan onder druk bij consumentengigant Procter & Gamble: forse prijsverhogingen kunnen de dalende volumes niet volledig compenseren. Toch verhoogt de multinational de vooruitzichten.

“Consumenten blijven de was doen”

In het tweede kwartaal van zijn gebroken boekjaar – oktober tot en met december 2022 – verhoogde Procter & Gamble de prijzen van merkproducten als Ariel, Pampers en Gillette met gemiddeld 10%. De volumes vielen echter terug met 6%: enerzijds het gevolg van een dalende consumentenvraag, anderzijds van het terugschroeven van de activiteiten in Rusland en slabakkende verkopen in China, waar aanhoudende lockdowns de business geen goed deden. Daardoor bedroeg de totale omzetgroei nog 5%.

De merkfabrikant zal in de loop van dit jaar de prijzen verder blijven verhogen. Uiteindelijk reageren consumenten nog beter dan verwacht op die verhogingen, zeker in categorieën als vrouwelijke hygiëne of schoonmaakproducten: “Consumenten stoppen niet met het wassen van hun handen of het doen van de was”, verklaarde Andre Schulten in een toelichting aan CNBC. Procter & Gamble rekent nu op een omzetgroei van 4 tot 5% voor het volledige boekjaar, iets beter dus dan de eerder voorspelde 3 tot 5%. De Chinese markt zal uiteindelijk opveren, maar de druk op de brutomarges blijft wel aanhouden, waarschuwt het bedrijf.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Omzet en winst staan onder druk bij consumentengigant Procter & Gamble: forse prijsverhogingen kunnen de dalende volumes niet volledig compenseren. Toch verhoogt de multinational de vooruitzichten.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin3 februari, 2023
    Casino wil Jardiland en Boulangerie Louise overnemen

    Casino voert overnamegesprekken met Teract, een Franse retailgroep met verschillende tuinformules en biowinkels. Onder andere Jardiland en Boulangerie Louise zijn ook actief in Wallonië.

  • icon
    Food3 februari, 2023
    Koper gevonden voor Metro Antwerpen-Noord?

    Twee overnamekandidaten hebben zich aangemeld voor de vroegere Metro-winkel in Antwerpen-Noord. Onder andere Horeca Totaal toont interesse in de overblijvende vestiging.

  • icon
    Food3 februari, 2023
    Colruyt Group neemt Franse voedingsgroothandel over

    Colruyt Group blijft investeren in de Franse markt van de gemakswinkels. De retailer neemt voedingsgroothandel Degrenne Distribution over, een familiebedrijf dat zowat 1.800 lokale winkels bevoorraadt in het noordwesten en in de regio Ile-de-France.

Evenementen
  • 16
    feb
    Captains of Retail 2023
  • 23
    mrt
    Omnichannel & E-commerce Congress
  • 20
    apr
    RetailDetail Congress
  • 11
    mei
    Fashion & Beauty Congess
  • 15
    jun
    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun
    Food Congress
Meest gelezen
  • icon
    Food23 januari, 2023
    Europeanen mogen nu ook krekelpoeder en kleine meelwormen eten
  • icon
    Food13 januari, 2023
    Medewerkers failliet Makro gegeerd op de arbeidsmarkt
  • icon
    Food10 januari, 2023
    Makro België is failliet verklaard
  • icon
    Algemeen9 januari, 2023
    Acht hot topics voor retailers in 2023 en daarna
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN