RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door redactie Nederland
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Wessanen wil meer Clippers vangen

icon
Food23 februari, 2013

 Stappen vooruit in VK en Frankrijk

Volgens Piet Hein Merckens, die sinds 2010 topman is bij Wessanen, was de overname van het Britse organische theemerk Clipper afgelopen voorjaar een hoogtepunt en de weg vooruit voor Wessanen. Merckens wil van Wessanen een bedrijf maken dat zijn leidende positie op de Europese markt van organische voeding volledig kan uitspelen.

 

Het snelle invoegen van de theedochter in de eigen organisatie leidde mede tot hogere verkopen in het Verenigd Koninkrijk, waar het merk de omzet met 11 procent opvoerde. Daarnaast kon het merk worden geïntroduceerd bij de grote Franse supermarktketens Leclerc en Casino. “In Nederland zijn we in gesprek met de grootste supermarkt van het land”, zegt Merckens.

 

De eigen winkels van Wessanen, onder de formules Natuurwinkel en Gooodyfooods, moesten daarentegen het afgelopen jaar stevig aan omzet inleveren. Inmiddels grijpt Merckens stevig in in deze divisie, waarbij onder meer de formule Gooodyfooods uit de markt wordt genomen. Wessanen heeft veel last van de opmars van concurrent Ekoplaza, dat juist recent met uitstekende jaarcijfers naar buiten kwam en nog voor de zomer een landelijk opererende webwinkel in de lucht wil hebben.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food14 november, 2025
    Walmart krijgt nieuwe CEO

    Na meer dan tien jaar aan het roer gaat Walmart-topman Doug McMillon met pensioen. De retailer heeft al een opvolger aangeduid: dat wordt John Furner, de huidige CEO van het bedrijf in de Verenigde Staten.

  • icon
    Food14 november, 2025
    Geen gin zonder alcohol, beslist Europees Hof

    Als het alcoholvrij is, mag het in de EU niet als "gin" in de markt worden gezet. Dat oordeelt het Europese Hof van Justitie, naar aanleiding van een zaak rond de ‘Virgin Gin Alkoholfrei’ van een producent uit Duitsland.

  • icon
    Food14 november, 2025
    Ahold Delhaize voltooit uitrol Amerikaans e-commerceplatform

    Alle vijf Amerikaanse merken van Ahold Delhaize draaien nu op het eigen digitale en e-commerceplatform van het bedrijf: Hannaford sloot zich als laatste aan. De retailgroep bedient wekelijks 26 miljoen onlineklanten.

Evenementen
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Wonen15 oktober, 2025
    Leen Bakker wil nu ook 35 Nederlandse winkels sluiten
  • icon
    Food3 november, 2025
    Albert Heijn verlegt promotionele grenzen met ‘2+5 gratis’-actie
  • icon
    Algemeen28 oktober, 2025
    ChatGPT krijgt een Paypal-betaaloptie
  • icon
    Wonen30 oktober, 2025
    Ex-uitbaters Blokker lanceren eigen formule: Allesz
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN