RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Beslist.nl dreigt zijn grote klanten te verliezen

icon
m-Tail25 juli, 2014

Verkoopcommissie

Beslist.nl wil graag overschakelen van klikvergoedingen naar verkoopcommissie. Daarvoor moeten adverteerders op hun bedankpagina’s, die ze aan klanten laten zien na het afronden van een aankoop, een conversiepixel plaatsen die Beslist.nl toelaat te zien welke aankopen er allemaal gebeuren.

 

Volgens de adverteerders krijgen ze zo echter ook toegang tot een boel informatie die ze eigenlijk niet willen vrijgeven. Beslist.nl krijgt immers ook orders te zien die niet via hen tot stand zijn gekomen. Fonq.nl gaf eerder al aan dat het de samenwerking met Beslist.nl zal stopzetten als de pixel verplicht wordt en nu hebben ook Bol.com, Wehkamp en Coolblue dezelfde signalen uitgestuurd.

 

“Niet ons beleid”

“Met de koopdata kan Beslist niet alleen zijn eigen platform optimaliseren, maar voornamelijk ook heel gericht verkeer inkopen via Google Adwords om zich sterker tussen de zoekmachine en de retailers te positioneren dan het nu al doet en kliks af te vangen in plaats van meer organische leads te genereren”, zei Jeremiah Albinus van Fonq.nl eerder al aan Twinkle.

 

Nu komen de drie andere met soortgelijke uitspraken naar buiten. “Primair is dit een kwestie tussen Beslist.nl en de verschillende handelspartijen”, reageert Michel Schaeffer, marketingdirecteur van Bol.com, bij Twinkle. “Maar ik kan wel zeggen dat het niet ons beleid is om pixels van derde partijen op onze site te plaatsen.”

 

“Met jezelf concurreren”

Alexander van Slooten van Wehkamp is ook duidelijk: “Het begint al op Beslist.nl zelf: de ranking van zowel de producten op de overzichtspagina’s als van de retailers op de productpagina zal bepaald worden door de conversie. Daarnaast weet Beslist.nl bijvoorbeeld precies wat de conversie is van een productpagina en wat het als optimum kan bieden in Google. Voor grotere retailers is het dan alsof je met jezelf aan het concurreren bent.”

 

“Deze conversiepixel is niet in het belang van onze klanten. En de commissies staan niet in verhouding tot de meerwaarde die wordt geleverd. Als ze dit bij Beslist.nl doorzetten, dan gaan we niet met ze door“, besluit Nick Lenten, directeur tevreden klanten bij Coolblue.

 

Beslist.nl heeft voorlopig nog niet gereageerd op de uitspraken.

Meer over... m-Tail
Zie meer
  • icon
    m-Tail14 juni, 2018
    Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

    Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.   Winkelkar automatisch scannen Kassaloze winkels zijn de nieuwe hype in retailland, zeker in supermarkten en buurtwinkels: behalve de volledig kassaloze...

  • icon
    m-Tail24 mei, 2018
    Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

    The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren. Modelandschap verduurzamen Het tweedehandskledingplatform richt zich specifiek tot al wie high-end designerkleding wil kopen en verkopen. Sinds de oprichting in 2013...

  • icon
    m-Tail24 mei, 2018
    Amazon verbant klanten die teveel retourneren

    Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.   Verbannen zonder waarschuwing Wie regelmatig of kort na elkaar bestellingen terugstuurt naar Amazon, loopt het...

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen10 november, 2025
    JD.com opent in 2026 vijftig nieuwe landpaviljoens om wereldwijde import naar China te versterken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN