Beter online en meer leveranciers
Westwing.nl is een besloten platform dat momenteel bijna 400.000 leden heeft in Nederland. Volgens de Nederlandse managing director Itai Gross, die overkwam van de Etam Groep, verkoopt Westwing elke minuut zeven producten, schrijft RetailNews.
Recent was er ook nog een kapitaalsinjectie van 72 miljoen euro, die werd geïnvesteerd in logistiek en IT om zo de klantbeleving te verbeteren. Daarnaast wil het bedrijf zijn mobiele app nog sterk verbeteren, om daar meer verkoop uit te halen. “De Nederlandse tak loopt al voorop met bijna veertig procent van de aankopen via mobiele apparaten“, stelt de managing director.
Daarnaast is Westwing nog op zoek naar meer leveranciers om mee samen te werken. “Wij bieden de mogelijkheid om op regelmatige basis hoge omzetten te behalen en hun merk kwalitatief in de markt te presenteren”, stelt Gross. “Dat 72 procent van de aankopen op Westwing van terugkerende klanten komt, bewijst dat het model werkt.”