RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen
  • Abonneren
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • RetailHub
    • The Loop
    • Event- & Workshopruimtes
    • Virtuele tour
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • RetailHub
    • The Loop
    • Event- & Workshopruimtes
    • Virtuele tour
  • Inloggen
  • Abonneren
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Adidas
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Adidas: “Altijd gezegd dat we tijd nodig hebben”

icon
Mode8 november, 2023

Adidas ziet de nettowinst kelderen zonder Yeezy. Ook de omzet daalde in het derde kwartaal met ruim 6%. Toch zijn de resultaten beter dan het sneakermerk had verwacht.

“Zichtbaar grotere belangstelling”

De nettowinst van Adidas daalde met een vijfde naar 280 miljoen euro, al steeg die zonder de impact van de breuk met Kanye West juist spectaculair van 66 miljoen euro naar 270 miljoen euro. Ook al verkocht Adidas dit jaar nog voor 750 miljoen euro schoenen van de ‘gecancelde’ collectie, het blijft een financiële aderlating. Dit jaar zullen geen uitverkopen meer plaatsvinden, waardoor de groep mogelijk nog voor 300 miljoen euro moet afschrijven.

De omzet daalde met 6,4% tot 6 miljard euro, hoewel er zonder wisselkoerseffecten een groei was van 1%. In alle regio’s verkocht Adidas meer, behalve in Noord-Amerika. “Beter dan verwacht”, zegt CEO Bjørn Gulden. “We zien de belangstelling voor ons merk en onze producten in alle markten toenemen en we ervaren nu een zichtbaar grotere belangstelling van retailers. Onze eigen voorraadniveaus zijn met 23% gedaald, wat zelfs iets meer is dan we hadden gepland.”

“We weten natuurlijk dat onze huidige prestaties niet goed genoeg zijn, maar we hebben vanaf het begin gezegd dat we tijd nodig hebben om dit fantastische merk op te bouwen”, nuanceert de topman. Voor het hele jaar rekent Adidas nu op een kleine wisselkoersneutrale omzetdaling en een operationeel verlies van 100 miljoen euro. Aan het begin van het jaar vreesde het merk nog bijna 10% omzetverlies en een operationeel verlies van 700 miljoen euro, dus alles is op dit moment een win.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Adidas ziet de nettowinst kelderen zonder Yeezy. Ook de omzet daalde in het derde kwartaal met ruim 6%. Toch zijn de resultaten beter dan het sneakermerk had verwacht.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode1 december, 2023
    “Problemen bij Signa raken Inno niet”

    De financiële problemen bij Signa Holding, de eigenaar van de Duitse warenhuisketen Galeria en haar Belgische dochter Inno, hebben geen impact op de werking en de geplande verkoop van Inno: dat benadrukt de retailer in een persbericht.

  • icon
    Mode28 november, 2023
    Primeur bij Gucci: ontwerpers gaan in staking

    Voor het eerst in de geschiedenis van het luxemerk Gucci hebben de ontwerpers het werk neergelegd. Ze protesteren tegen de verhuizing van het ontwerpbureau, wat ze een vermomd massaontslag noemen.

  • icon
    Mode28 november, 2023
    C&A plukt chief digital officer Wim Blaauw weg bij Ikea

    Wim Blaauw, de Chief Digital Officer van Ikea-moeder Ingka Group, trekt naar C&A. Hij moet er “vaart zetten” achter de digitale transformatie van de moderetailer.

Meest gelezen
  • icon
    Food17 november, 2023
    Jumbo laat laagsteprijsgarantie los
  • icon
    Food17 november, 2023
    Dreigt faillissement ook voor Makro Nederland?
  • icon
    Vrije tijd15 november, 2023
    Fressnapf wordt Nederlandse nummer twee na overname Jumper
  • icon
    Wonen16 november, 2023
    Leen Bakker en Kwantum diep in de rode cijfers
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN