RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Adidas verlaagt winstprognose met liefst een kwart

icon
Mode1 augustus, 2014

‘Maar’ 650 miljoen euro nettowinst

Het voorbije WK Voetbal was niet alleen qua uitstraling maar ook qua verkoop een topper: nog voor het WK van start ging, had Adidas al meer dan 14 miljoen brazuca-voetballen en ruim 8 miljoen voetbaltruitjes verkocht. Nooit eerder waren dat er zoveel. De euforie heeft echter niet lang geduurd.

 

Vandaag heeft Adidas laten weten dat de eerder geformuleerde winstverwachting niet langer haalbaar is: tot nu toe mikte het bedrijf op een winst van 830 tot 930 miljoen euro, maar nu zal Adidas al blij zijn wanneer de jaarwinst afklokt op 650 miljoen euro – ongeveer een kwart minder. Daarnaast schrapt de groep ook nog eens de winstprognoses voor 2015.

 

“De recente ontwikkelingen in Rusland, de verzwakking van de roebel en de daling van het lokale consumentenvertrouwen hebben een impact op de winstgevendheid op korte termijn”, aldus Adidas. Meteen besliste het management om alle “plannen om nieuwe winkels in de regio te openen in de koelkast [te] zetten en het aantal winkelsluitingen [te] verhogen. Met die maatregelen willen we het risico voor het bedrijf verkleinen”, klinkt het.

 

3,465 miljard euro kwartaalomzet

Rusland is echter niet het enige zorgenkind van Adidas: ook de markt van de golfartikelen boert achteruit (liefst -18%), terwijl het merk Adidas in het tweede kwartaal 10% meer verkocht (exclusief wisselkoerseffecten) en Reebok er ook al 9% bij deed.

 

Resultaat: alles samen verkocht de groep daardoor in het tweede kwartaal voor 3,465 miljard euro aan producten, amper +2%. De operationele winst klokte wel af op een magere 220 miljoen euro, mede als gevolg van de zware marketinginspanningen voor het WK Voetbal. De reactie op de beurs was bikkelhard: rond de middag stond de koers van het aandeel ruim 14% lager dan gisteren.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode15 juli, 2025
    Marks & Spencer maakt debuut in Australië

    Marks & Spencer is nu ook actief in Australië: niet met eigen winkels, wel met een mode-aanbod bij luxewarenhuisketen David Jones. Het is de eerste internationale groothandelsdeal voor de modetak van de Britse retailer.

  • icon
    Mode14 juli, 2025
    Uniqlo-moeder waarschuwt voor China en VS na recordomzet

    Fast Retailing, het Japanse moederbedrijf van Uniqlo, heeft in de eerste negen maanden van zijn boekjaar 2025 recordresultaten neergezet. Toch dreigen Amerikaanse importtarieven en de zwakke vraag in China verdere groei te ondermijnen.

  • icon
    Mode14 juli, 2025
    Belgische sneakerstart-up SJ: “We willen een merk bouwen dat generaties meegaat”

    Een nieuw sneakermerk lanceren in een verzadigde markt vol giganten? Cortina doet het: vanuit het hoofdkantoor in Oudenaarde bouwt het Belgische familiebedrijf aan SJ, een disruptief lifestylemerk dat voortkomt uit… veiligheidsschoenen. “We willen klanten verrassen: met stijl, kwaliteit en comfort, tegen een toegankelijke prijs”, zegt merkdirecteur Thomas Vulliez.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Food17 juni, 2025
    GoodLife Foods neemt krokettenspecialist TNS Food over
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN