RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Burberry
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Verenigd Koninkrijk
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Burberry ziet tekenen van herstel

icon
Mode24 januari, 2025
Shutterstock.com

Is de ommekeer ingezet bij Burberry? Dankzij een beter dan verwachte eindejaarsperiode in de Verenigde Staten zag de Britse modeketen de omzet minder sterk dalen dan gevreesd.

Sterke eindejaarscampagne

Tijdens de afgelopen eindejaarsperiode, het derde kwartaal van het gebroken boekjaar bij het luxemerk, daalde de vergelijkbare omzet met 4%, wat een hele verbetering inhoudt vergeleken met het omzetverlies van liefst 22% tijdens de eerste jaarhelft. In Amerika steeg de omzet zelfs met 4%, in Azië daarentegen daalde de omzet met 9%.

Het lijkt erop dat de nieuwe strategie van CEO Joshua Schulman, die een half jaar geleden aantrad bij de moderetailer, nu al vruchten afwerpt. De nieuwe topman kondigde niet alleen een kostenbesparingsprogramma aan, maar lanceerde ook een nieuw strategisch plan met de naam ‘Burberry Forward’. Dat moet het modemerk weer doen focussen op zijn traditionele sterktes, zoals jassen en sjaals, en op het terugwinnen van klanten die de tijdloze Britse stijl waarderen.

De eindejaarscampagne, met als slogan “Wrapped in Burberry”, is alvast een schot in de roos gebleken. Toch is de weg nog lang, waarschuwt Schulman. Burberry verwacht in 2025 een omzetdaling van 65 miljoen pond (bijna tachtig miljoen euro), maar zal het boekjaar mogelijk wél met een kleine winst afsluiten, ondanks een bedrijfsverlies van 41 miljoen pond (50 miljoen euro) in de eerste boekjaarhelft.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode8 juli, 2025
    Schoenenmerk Van Lier wankelt: op zoek naar kapitaal

    Het Nederlandse schoenenmerk Van Lier verkeert in zwaar weer. Vorig jaar kelderde de omzet en het Brabantse familiebedrijf kan ook zijn belastingschulden niet meer betalen.

  • icon
    Mode8 juli, 2025
    Derde keer, goede keer? Shein vraagt beursnotering aan in Hongkong

    Fastfashionreus Shein zou dan toch Hongkong gekozen hebben als locatie voor zijn beursgang. Eerdere pogingen in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk liepen op niets uit, in China worden echter minder problemen verwacht.

  • icon
    Mode7 juli, 2025
    H&M zet bodycams in tegen toenemend geweld in winkels

    In het Verenigd Koninkrijk is H&M een proefproject gestart met bodycams voor winkelmedewerkers. De retailer wil zo de toenemende gevallen van diefstal en geweld in zijn winkels tegengaan.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN