BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
user
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

iconMode19 februari, 2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

 

“Verrijkingen van relatie met de klant”

Het is niet de bedoeling dat de kleding van Chanel binnenkort te vinden is op Farfetch, maar de Britten zullen Chanel wel bijstaan in de ontwikkeling van nieuwe applicaties en andere digitale hulpmiddelen. Zo wordt er gedacht aan een app waarbij een klant een aantal voorkeuren, op vlak van bijvoorbeeld kledingmaat, kan doorgeven voor hij of zij de winkel binnenstapt. Zo kunnen winkelmedewerkers die klant sneller en beter bijstaan.

 

“Dit gaat over de verrijking van onze relatie met onze klanten”, zegt Bruno Pavlovsky, hoofd mode bij Chanel, aan Reuters. Het belangrijkste daarbij is om klanten meer opties te geven, als ze dat zelf willen, zonder daarbij een te indringende aanpak te gebruiken.

 

Enkele dagen geleden maakte ook het Britse Burberry al bekend dat het gaat samenwerken met Farfetch. De volledige collectie van het merk is voortaan op Farfetch, dat te vinden is in meer dan 150 landen, te koop.

 

De nieuwe samenwerkingen van Farfetch zijn mogelijk het werk van Natalie Massenet. De oprichtster van Net-a-Porter verliet in september van 2016 nog Net-a-Porter, vlak voor de fusie met Yoox. Enkele maanden later ging ze aan de slag bij concurrent Farfetch, waar ze verantwoordelijk werd voor het ontwikkelen van nieuwe partnerschappen.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.   “Verrijkingen van relatie met de klant” Het is niet de bedoeling dat de kleding van Chanel binnenkort te vinden is op Farfetch, maar de Britten zullen Chanel wel bijstaan in de ontwikkeling van nieuwe applicaties en andere digitale hulpmiddelen. Zo wordt er gedacht aan een app waarbij een klant een aantal voorkeuren, op vlak van bijvoorbeeld kledingmaat, kan doorgeven voor hij of zij de winkel binnenstapt. Zo...

Meer Mode
Bekijk meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel

    Prijsstijgingen en voorraadtekorten zijn alleen maar goed voor exclusieve luxemerken. Zo lijkt het toch na de sterke jaarcijfers van Chanel: het modehuis haalde vorig jaar de helft meer omzet en bijna drie keer meer winst.

  • iconMode24 mei, 2022
    Verdubbeld verlies voor About You is toch “beter dan verwacht”

    About You kon vorig boekjaar stevig groeien: de omzet steeg met bijna 50%. De Zalando-concurrent probeert zich te onderscheiden door op jongeren (Gen Y en Gen Z) te mikken. Het modeplatform is wel nog flink verlieslatend, en blijft dat ook.

  • iconMode23 mei, 2022
    Pimkie in de etalage: Mulliez geeft op

    De familie Mulliez, ook eigenaar van Decathlon, Krëfel en meer, zoekt een koper voor de modeketen Pimkie. Een verrassende wending, want de eigenaarsfamilie heeft in januari pas een crisismanager aangesteld om de noodlijdende keten uit het slop te halen.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Marks & Spencer na 6 jaar transformatie: nog 32 winkels te sluiten
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be