RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Tags tweedehands
  • Bedrijven eBay
  • Onderwerpen E-commerce
  • Geografie Verenigde Staten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

eBay wordt nu ook “officieel” tweedehandskanaal voor luxe

icon
Mode3 mei, 2023
Shutterstock.com

Luxemerken kunnen nu rechtstreeks tweedehandsspullen verkopen via eBay, dankzij een nieuw partnerprogramma. Consumenten zien voortaan op de website wanneer iets “erkend” is door het merk zelf.

Veilige luxe

Tweedehandsplatform eBay lanceert een nieuw “Certified by Brand”-programma voor de doorverkoop van luxeartikelen. De e-commercemarktplaats gaat rechtstreekse partnerschappen aan met luxemerken, waardoor die ofwel zelf tweedehandsitems kunnen aanbieden op de site, ofwel verkopers kunnen “erkennen” als officieel en veilig.

Met de stap wil het platform de verkoop van namaak tegengaan, maar ook inspelen op de sterk groeiende markt van tweedehandsluxe. Merken die aan het programma deelnemen, krijgen op hun beurt toegang tot de consumentendata en een extra verkoopkanaal – zonder hun eigen kanalen te hoeven “vervuilen” met tweedehands.

Geautoriseerde doorverkoop

Om “goedgekeurde” luxeproducten te herkennen, gebruikt eBay twee badges. De eerste is een “direct van het merk”-aanduiding, dat aangeeft dat product ofwel rechtstreeks van de fabrikant van het merk afkomstig is, ofwel eerder door het merk is geverifieerd. Een tweede badge duidt aan dat de verkoper niet het merk zelf, maar wel een “door het merk geautoriseerde verkoper” is.

Wereldwijd zal de markt voor tweedehandse luxeartikelen tegen 2027 250 miljard dollar waard zijn, schat de Ellen MacArthur Foundation. Bij eBay hebben tweedehandsaccessoires, zoals horloges, handtassen, juwelen en sneakers, het laatste jaar alvast een dubbelcijferige groei gekend. “De secundaire markt voor premium- en luxegoederen is in 2022 aanzienlijk gegroeid, gedreven door het enthousiasme van de consument voor verzamelen, schaarste en passie-investeringen”, zegt Tirath Kamdar, hoofd luxe bij eBay, aan Glossy.

Voor merken kost deelnemen aan het programma niks, maar wie straks een juweel of handtas met zo’n badge koopt, krijgt wel een echtheidscertificaat meegeleverd. Bij horloges krijgen kopers zelfs minstens een jaar garantie. Het programma wordt eerst uitgerold in de Verenigde Staten, maar zou later naar andere markten komen.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo
  • tweedehands

Luxemerken kunnen nu rechtstreeks tweedehandsspullen verkopen via eBay. Consumenten zien voortaan wanneer iets “erkend” is door het merk zelf.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode2 juni, 2023
    Waarom ZEB niet gelooft in de ‘work-life balance’

    Als mensen een stuk van hun leven aan het bedrijf geven, dan kan het bedrijf maar beter goed voor die mensen zorgen, vindt Isabelle Samson van ZEB. En als je een goede leider wil zijn voor je medewerkers, dan moet je in de eerste plaats ook een goede leider zijn...

  • icon
    Mode2 juni, 2023
    Coolcat voortaan exclusief bij Wehkamp

    Wehkamp is de nieuwe eigenaar van Coolcat. Het onlinewarenhuis heeft de exclusieve rechten gekocht op het jongerenmerk en is vanaf nu alleen nog daar te koop.

  • icon
    Mode31 mei, 2023
    Madame Delvaux overleden op 85-jarige leeftijd

    Solange Schwennicke, van 1970 tot 1994 CEO van handtassenmerk Delvaux, is vorig weekend overleden op 85-jarige leeftijd. De West-Vlaamse maakte van Delvaux het tot op vandaag gewilde luxemerk.

Evenementen
  • 15
    jun
    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun
    Food Congress
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen12 mei, 2023
    Sterk JD.com benoemt nieuwe CEO
  • icon
    Food4 mei, 2023
    Staking bij Albert Heijn voorbij, gesprekken hervat
  • icon
    Algemeen15 mei, 2023
    Action van start met Belgische webshop
  • icon
    Mode9 mei, 2023
    JD Sports wil Franse sneakerketen Courir overnemen
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN