BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
user
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hermès start 2022 met derde meer omzet

iconMode14 april, 2022

De omzet van lederwarenmerk Hermès klom in het eerste kwartaal met een derde. Er was opvallend meer vraag naar mode(accessoires) en horloges in de Verenigde Staten en Europa.

 

Honger naar luxe

2022 is goed begonnen voor luxehuis Hermès: de omzet steeg met 33% tegenover dezelfde periode vorig jaar en klom zo tot bijna 2,8 miljard euro. Vooral in de VS en Europa veerde de vraag op, met groeipercentages van meer dan 40%. Alle afdelingen van het modehuis deden het goed, maar de groei in de divisie prêt-à-porter en accessoires (+44%) was volgens CEO Axel Dumas opmerkelijk. Ook de afdeling horloges pluste met 62%, dankzij de lancering van een nieuw model.

 

De verkoop in de winkels versnelde met een stijging van 28%. Het netwerk bleef zich ontwikkelen met winkelopeningen en -uitbreidingen, terwijl wereldwijd ook meer op onlineverkoop werd ingezet. Azië profiteerde in het begin van het jaar van een zeer goed Chinees Nieuwjaar. Vooral Thailand, Singapore en Australië deden het goed. De omzetstijging van 20% (zonder Japan) werd niettemin getemperd door nieuwe lockdowns in China sinds half maart.

 

Hermès heeft dus vertrouwen in de toekomst, “ondanks de nog steeds onzekere context”, en doet bijkomende investeringen in het aantrekken van nieuw talent. Zo biedt het luxemerk in bijna alle Franse regio’s voortaan opleidingen in lederbewerking aan. De verschillende filialen van de ‘École Hermès des savoir-faire’ leveren een door de Franse Nationale Onderwijsautoriteit erkend diploma af. Hermès stelt vandaag 17.600 mensen tewerk, duizend meer dan een jaar geleden.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

De omzet van lederwarenmerk Hermès klom in het eerste kwartaal met een derde. Er was opvallend meer vraag naar mode(accessoires) en horloges in de Verenigde Staten en Europa.   Honger naar luxe 2022 is goed begonnen voor luxehuis Hermès: de omzet steeg met 33% tegenover dezelfde periode vorig jaar en klom zo tot bijna 2,8 miljard euro. Vooral in de VS en Europa veerde de vraag op, met groeipercentages van meer dan 40%. Alle afdelingen van het modehuis deden het goed, maar de groei in de divisie prêt-à-porter en accessoires (+44%) was volgens CEO Axel Dumas opmerkelijk. Ook de afdeling horloges...

Meer Mode
Bekijk meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel

    Prijsstijgingen en voorraadtekorten zijn alleen maar goed voor exclusieve luxemerken. Zo lijkt het toch na de sterke jaarcijfers van Chanel: het modehuis haalde vorig jaar de helft meer omzet en bijna drie keer meer winst.

  • iconMode24 mei, 2022
    Verdubbeld verlies voor About You is toch “beter dan verwacht”

    About You kon vorig boekjaar stevig groeien: de omzet steeg met bijna 50%. De Zalando-concurrent probeert zich te onderscheiden door op jongeren (Gen Y en Gen Z) te mikken. Het modeplatform is wel nog flink verlieslatend, en blijft dat ook.

  • iconMode23 mei, 2022
    Pimkie in de etalage: Mulliez geeft op

    De familie Mulliez, ook eigenaar van Decathlon, Krëfel en meer, zoekt een koper voor de modeketen Pimkie. Een verrassende wending, want de eigenaarsfamilie heeft in januari pas een crisismanager aangesteld om de noodlijdende keten uit het slop te halen.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be