RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inschrijven
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Hugo Boss
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Duitsland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hugo Boss piekt, maar vreest plateau

icon
Mode9 maart, 2023

Hugo Boss haalde vorig jaar een recordomzet van 3,65 miljard euro. De rebranding van het modemerk is een succes, maar de macro-economische malaise weegt dit jaar zwaarder door.

Vertraging in 2023

De groei ligt dit jaar niet in eigen handen, verzucht Hugo Boss-topman Daniel Grieder. Het modemerk is ervan overtuigd beter te kunnen presteren dan de markt, maar vreest de macro-economische omstandigheden. Na een recordomzet van 3,65 miljard euro in 2022, goed voor een indrukwekkende groei van 27%, denkt Grieder dat de groei in 2023 zal vertragen. De kaap van de 4 miljard euro zal het merk pas in 2025 ronden.

De operationele winst zal niettemin nog 5 tot 12% stijgen tot 350 tot 375 miljoen euro. Om de volatiliteit te beheersen, moeten merken nu volgens Grieder inzetten op flexibiliteit in de toeleveringsketen en snel reageren op veranderingen in de vraag. CFO Yves Müller is ook sterk bemoedigd door het meest recente herstel in China, na de heropening van de grenzen en de versoepeling van de coronabeperkingen, rapporteert Vogue Business.

50% meer per vierkante meter

Hugo Boss begon een jaar geleden met een ingrijpende rebranding, waarbij de merken werden opgesplitst naargelang de verschillende leeftijdsgroepen. Het merk verkoopt nu ook meer informele kledij onder de merken Boss voor millennials en Hugo voor Gen Z. Grieder, topman sinds 2021, werkt bovendien aan zijn “Claim 5”-strategie met vijf pijlers: het merken versterken, product is koning, leiderschap in digitaal, omnichannel opnieuw in evenwicht brengen en organisch groeien.

De online-omzet steeg vorig jaar alvast met 15%, een digitalisering die het merk dit jaar wil verderzetten. “We willen in de toekomst een tech-gedreven modeplatform worden”, aldus Grieder. “We willen niet alleen klanten hebben, maar ook fans. In de toekomst moet je je dus richten op: wie is je klant? Wat draagt hij en waar koopt hij het? Je klanten altijd in het midden plaatsen is heel belangrijk voor de toekomst.” Het vernieuwde winkelconcept in de flagshipstore van Regent Street in Londen zorgt er alvast voor 40 à 50% meer omzet per vierkante meter.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Inschrijven
logo

Hugo Boss haalde vorig jaar een recordomzet van 3,65 miljard euro. De rebranding van het modemerk is een succes, maar de macro-economische malaise weegt dit jaar zwaarder door.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode27 maart, 2023
    Scotch & Soda start door met Amerikaanse retailinvesteerder

    Scotch & Soda maakt al een doorstart. De Amerikaanse retailgroep Bluestar Alliance koopt de failliete Nederlandse modeketen. Al zal die wel moeten afslanken.

  • icon
    Mode24 maart, 2023
    JBC opent corners voor tweedehands kinderkledij

    In twaalf winkels opent JBC permanente corners voor tweedehands kinderkledij. Ouders kunnen in de winkels zowel afgedragen kledij inleveren, als preloved items aankopen.

  • icon
    Mode24 maart, 2023
    Olivier van den Bossche terug aan het hoofd bij (Galeria) Kaufhof

    De reorganiserende warenhuisgroep Galeria Karstadt Kaufhof, ook het moederbedrijf van Inno, stelt Olivier van den Bossche aan als nieuwe CEO. De Belg leidde Inno en Kaufhof in het verleden al.

Evenementen
  • 23
    mrt
    Omnichannel & E-commerce Congress
  • 20
    apr
    RetailDetail Congress
  • 11
    mei
    Fashion & Beauty Congess
  • 15
    jun
    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun
    Food Congress
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen8 maart, 2023
    Tien topvrouwen in de Belgische en Nederlandse retail
  • icon
    Algemeen21 maart, 2023
    RetailDetail Omnichannel & E-Commerce Congress is uitverkocht, boek tijdig voor komende events
  • icon
    Algemeen23 maart, 2023
    Action opent een recordaantal winkels
  • icon
    Food20 maart, 2023
    Prijzen stegen het meest bij Aldi en Lidl, het minst bij Delhaize
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN