RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Hugo Boss
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Duitsland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hugo Boss surft verder op groeigolf

icon
Mode2 mei, 2024

Na al een recordjaar 2023, start ook 2024 sterk voor Hugo Boss. De nieuwe strategie van de Duitse modegroep zorgt voor groei in alle markten, met uitzondering van China.

Alleen China hapert

De omzet van Hugo Boss steeg met 5% in het eerste kwartaal tot ruim 1 miljard euro. Beide merken, dus Hugo en Boss, net zoals alle regio’s en alle kanalen droegen bij aan de groei. Alleen in China was er een achteruitgang door het zwakke lokale consumentensentiment. Ook de operationele winst (EBIT) groeide met 6% naar 69 miljoen euro. De operationele marge steeg met 10 basispunten. Verder slaagde de groep erin om de voorraden met 2% terug te dringen.

CEO Daniel Grieder is blij met de groei, want hij waarschuwde na de bekendmaking van de recordcijfers voor 2023 dat 2024 een iets minder jaar zou kunnen zijn door een zwak consumentenvertrouwen. “In een volatiele marktomgeving blijven we gefocust op een zorgvuldige uitvoering van onze ‘CLAIM 5’-strategie”, aldus de topman.

Zichtbaarder in warenhuizen

In de EMEA-regio steeg de omzet, gecorrigeerd voor wisselkoersschommelingen, met 5%, voornamelijk dankzij flinke omzetverbeteringen in Duitsland en dubbelcijferige groei in opkomende markten. In Noord- en Zuid-Amerika klom de omzet met 11%. Azië-Pacific landde op 4% groei, omdat China onder het niveau van vorig jaar bleef. Elders was er wel dubbelcijferige groei.

De fysieke retail groeide met 3%, volgens Hugo Boss door een grotere productiviteit in de winkels en een “gematigde” fysieke uitbreiding in 2023. Online steeg de omzet met 10%, terwijl de Duitse groep ook tevreden is dat winkeliers en warenhuizen via de groothandel 8% meer inkochten. De groep verbetert naar eigen zeggen zijn zichtbaarheid en penetratie in belangrijke warenhuizen. Om de zomercollectie te presenteren stunt dochtermerk Boss alvast met een luxueuze villa in Bali, een ‘echte’ voor de VIPs en een virtuele versie voor het grote publiek.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode7 november, 2025
    Consolidatie in luxetweedehands: Labellov neemt Designer Wish Bags over

    Het Belgische platform voor tweedehands luxemode Labellov neemt branchegenoot Designer Wish Bags over. Tegelijkertijd krijgt het bedrijf een nieuwe topvrouw: Babs Van de Mierop (Bain & Company) wordt CEO.

  • icon
    Mode7 november, 2025
    Zo wil H&M in Brazilië gefaseerd naar 70 winkels

    H&M zet zijn Braziliaanse expansie kracht bij: na de opening van een derde winkel in Campinas volgen op korte termijn acht bijkomende locaties. De modeketen ziet ruimte voor zeventig winkels, maar kiest voor een geleidelijke uitrol.

  • icon
    Mode6 november, 2025
    About You stuwt Zalando naar mooie kwartaalgroei

    Zalando zag in het derde kwartaal zijn verkopen met 21,6% stijgen, mede door de integratie van About you. Ook de winstcijfers waren positief. Voor de toekomst ziet het Duitse modeplatform brood in enkele veelbelovende samenwerkingen.

Evenementen
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Wonen15 oktober, 2025
    Leen Bakker wil nu ook 35 Nederlandse winkels sluiten
  • icon
    Food3 november, 2025
    Albert Heijn verlegt promotionele grenzen met ‘2+5 gratis’-actie
  • icon
    Food10 oktober, 2025
    De Bijenkorf sluit centrale bakkerij
  • icon
    Algemeen28 oktober, 2025
    ChatGPT krijgt een Paypal-betaaloptie
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN