RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inschrijven
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Collectors Club
  • Onderwerpen Expansiewinkelconcept
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

[In Beeld] Collectors Club, de winkel als ontmoetingsplek

icon
Mode2 maart, 2023
  • © Jules Toulet
  • © Jules Toulet
  • © Jules Toulet
  • © Jules Toulet
  • © Jules Toulet
  • Nele Van Doorslaer

Vorige week heropenden drie multimerkenboetieks van A Suivre als lifestyle-vlaggenschipwinkels van modelabel Collectors Club. De retailer koestert zowel in België als in het buitenland expansieplannen.

Toekomst in handen nemen

Is er nog een toekomst voor multimerken-modewinkels in een markt met een overaanbod aan labels en een groeiende e-commerce? Onderneemster Nele Van Doorslaer is overtuigd van wel. Na dertien jaar maakt haar multimerkenwinkelketen A Suivre plaats voor een nieuw verhaal: de winkels in Knokke, Kortrijk en Sint-Martens-Latem gaan verder als Collectors Club, naar het succesvolle label dat ze goed vier jaar geleden in de markt zette.

Precies omdat de modewereld drastisch veranderd is sinds de pandemie, vond Van Doorslaer het nodig om het roer om te gooien. “We nemen onze toekomst zelf in handen. Ik wil minder de speelbal van de merken zijn en beter anticiperen op de noden in de markt. Daarom heb ik beslist om A Suivre vaarwel te zeggen en drie flagshipstores te openen voor Collectors Club. Daar verkopen we ons eigen merk, aangevuld met andere merken voor items die we niet zelf maken, zoals print, kasjmier of denim. Een vrouw wil kunnen combineren.”

65 Europese boetieks

Het label Collectors Club staat voor vrouwelijk, hedendaags en tijdloos. “We zorgen dat de vrouw van ’s ochtends tot ’s nachts in onze collectie kan gekleed worden: een toffe dagelijkse look, maar je kan er ook mee naar een feestje of een barbecue. We focussen op de doelgroep tussen 30 en 50. Met een gemiddelde prijs van 200 à 300 euro bereiken we minder de twintigjarigen, al willen we ook verjongen. Kwaliteit en comfort staan voorop, je kan dan ‘mixen & matchen’ met meer uitgesproken stukken.”

“We begonnen met ons eigen merk omdat we bepaalde items misten in het multimerkenaanbod. We verkopen de collecties van Collectors Club zowel in onze eigen winkels als business-to-business: we liggen nu in 65 Europese boetieks. De productie vindt plaats in Moldavië, Roemenië, Italië, Portugal en België.”

Shoppen als therapie

Naast mode vinden klanten bij Collectors Club ook accessoires, lifestyle-items en decoratie-objecten voor een totaalbeleving. “We hebben onder andere boeken, kandelaars, vazen, parfums en handzepen toegevoegd. Je kan meteen een cadeautje meenemen als je naar een etentje gaat bijvoorbeeld. De winkel moet vandaag een leuke ontmoetingsplek zijn. Mensen gaan shoppen om zich beter te voelen, het is therapie. Onze verkoopsters zijn psychologen die de mensen op hun gemak stellen. Klanten kunnen thuiskomen bij ons. Ons salesteam is daarop getraind.”

De naam is niet toevallig gekozen: “Zoals de club van creatieven die we verzamelen rondom ons merk, willen we ook een clubgevoel creëren met onze klanten. Na de pandemie willen we onze klanten terug naar de winkel begeleiden op een manier die een aanvulling vormt in plaats van concurreert met digitale contactpunten.” Die offline ‘clubs’ zijn niet enkel shopbestemmingen, maar volwaardige ontmoetingsplekken voor de Collectors Club members. “Shoppen is beleving. We willen van winkelen een ervaring maken. We gaan daarom ook events en workshops organiseren in onze winkels.”

Of het bij drie winkels zal blijven? “We gaan eerst evalueren, maar we denken ook al verder. In eigen land zou Antwerpen een interessante optie zijn. Het buitenland sluiten we niet uit: we liggen al in een 25-tal Franse winkels, dus waarom geen flagshipstore in Parijs? Stilstaan is geen optie. We moeten nu springen.”

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Inschrijven
logo

Vorige week heropenden drie multimerkenboetieks van A Suivre als lifestyle-vlaggenschipwinkels van modelabel Collectors Club. De retailer koestert zowel in België als in het buitenland expansieplannen.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode22 maart, 2023
    Appelsientje-eigenaar wil Scotch & Soda kopen

    De investeerdersgroep Standard Investment aast op Scotch & Soda. Er zouden nog twee overnamekandidaten zijn.

  • icon
    Mode22 maart, 2023
    Nike trekt omzetsprint, maar zeult voorraden mee

    Nike tekende in het voorbije kwartaal een indrukwekkende omzetgroei van 14% op, ook al vreten grote voorraden aan de marges. Over 2023 maakt de sneakerreus zich dan ook weinig zorgen.

  • icon
    Mode21 maart, 2023
    Scotch & Soda Nederland failliet, zoekt overnemer voor buitenland

    Het Nederlandse modelabel Scotch & Soda heeft het faillissement aangevraagd. Eigenaar Sun Capital noemt "ernstige cashflowproblemen" als reden. De aanvraag geldt wel enkel voor de thuismarkt: de Belgische winkels worden (nog) niet getroffen.

Evenementen
  • 23
    mrt
    Omnichannel & E-commerce Congress
  • 20
    apr
    RetailDetail Congress
  • 11
    mei
    Fashion & Beauty Congess
  • 15
    jun
    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun
    Food Congress
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen24 februari, 2023
    Hoe eBay verloren klanten wil terugwinnen
  • icon
    Algemeen8 maart, 2023
    Tien topvrouwen in de Belgische en Nederlandse retail
  • icon
    Food20 maart, 2023
    Prijzen stegen het meest bij Aldi en Lidl, het minst bij Delhaize
  • icon
    Mode1 maart, 2023
    Scotch & Soda staat in de etalage
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN