BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Nike
  • Onderwerpen winkelconcept
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

In beeld: Nike lanceert twee nieuwe winkelconcepten tegelijk

iconMode15 juli, 2022
  • Nike Style Seoul
  • Nike Style Seoul
  • Nike Style Seoul
  • Nike Rise Westfield London
  • Nike Rise Westfield London
  • Nike Rise Westfield London
  • Nike App in-store

Sportmodereus Nike opende deze week twee toonaangevende nieuwe winkelconcepten: ’s werelds eerste ‘Nike Style’ in Seoul en een groot vlaggenschip in het bekende Westfield-winkelcentrum in Londen.

Live sportnieuws in de winkel

West-Londen krijgt er een Nike-winkel van meer dan 1500 m² bij: op twee verdiepingen maakt het sportmerk de brug tussen sport en digitalisering, met zowel mogelijkheden om producten ter plaatse uit te proberen als allerlei technologische snufjes.

Londen is een van de meest digitaal geconnecteerde markten ter wereld, zegt Nike aan RetailGazette, dus pakt het sneakermerk er uit met een nieuw digitaal ‘storytelling’-platform genaamd Sport Pulse: ledschermen aan de ingang van de winkel doen live verslag over sportevenementen die op dat moment in Londen plaatsvinden.

Via een tafel met interactief scherm kunnen klanten in de winkel ook reviews en informatie opvragen over eender welk paar schoenen. Wie zeker niet wil aanschuiven om de winkel binnen te gaan, kan al online zijn visite boeken. De Nike-app laat shoppers in de winkel ook toe producttags te scannen voor meer informatie of om te checken of hun maat op voorraad is.

Nog hippere opvolger al klaar

Hoewel de Londense winkel volgens Nike “een nieuwe maatstaf vormt voor retail”, krijgt de Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoul tezelfdertijd een nóg nieuwer winkelconcept. Het sportmerk introduceert er Nike Style, een nieuw soort buurtconcept dat binnenkort naar meerdere internationale markten uitbreidt. Een tweede opent dit jaar nog in Shanghai. Het nieuwe winkelconcept moet “de definitie van sport verruimen”, waardoor de grens tussen fysiek en digitaal vervaagt, meldt RetailNews Asia.

Nike noemt het zelf “een frisse draai aan een klassieke Nike Store”, met meer focus op (online) creativiteit, sociale media en beleving. Zo heeft de winkel een eigen videostudio met aanpasbare achtergronden, waar lokale influencers, sneakerfanaten en shoppers content voor hun sociale media kunnen creëren. Klanten kunnen er ook QR-codes scannen voor ‘augmented reality’-ervaringen. Via die toegevoegde realiteit leren ze meer over de producten of over de kunstinstallaties in de winkel.

De Nike Style-conceptwinkel is niet toevallig gevestigd in de bruisende wijk Hongdae, die bekend staat om zijn kunst- en modecultuur. In de winkel zijn ook genderneutrale zones te vinden met andere fleeces, tops, schoenen, accessoires voor elk gender. Om er echt een plek voor de Nike-community van te maken, organiseert het sneakermerk er bovendien workshops en evenementen voor wie lid is van getrouwheidsprogramma Nike+.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Nike opende deze week twee toonaangevende nieuwe conceptwinkels: ’s werelds eerste ‘Nike Style’ in Seoul en een groot vlaggenschip in Londen.

Meer Mode
Bekijk meer
  • iconMode5 augustus, 2022
    China en Rusland breken Adidas zuur op

    Hoewel de omzet opveerde bij Adidas, daalde de winst met meer dan een kwart. De terugtrekking uit Rusland en de aanhoudende coronalockdowns in China kostten het sportmerk handenvol geld.

  • iconMode4 augustus, 2022
    Zalando krijgt coronatik, maar houdt vertrouwen

    De coronapandemie speelt Zalando op een onverwachte manier parten: de lat werd – naar eigen zeggen – vorig jaar zo hoog gelegd, dat dit jaar nóg beter doen er niet inzat. De Duitse modewebshop wist wel meer klanten te bekoren, maar die vulden hun mandjes minder dan voordien. Indicatoren als...

  • iconMode3 augustus, 2022
    Tom Ford binnenkort in handen van Estée Lauder?

    Cosmeticagroep Estée Lauder wil luxemerk Tom Ford overnemen voor meer dan 3 miljard dollar. Al zijn er nog andere kapers op de kust.

Evenementen
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood18 juli, 2022
    In beeld: Aldi opent kassaloze Shop&Go in Utrecht
  • iconAlgemeen11 juli, 2022
    Hema ziet potentie voor verdubbeling in Frankrijk
  • iconMode8 juli, 2022
    Bristol is op weg naar winst
  • iconMode20 juli, 2022
    De Bijenkorf opnieuw diep in het rood
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN