BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Companies Kiabi
  • Geografie BelgiëLuik
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Kiabi test paskamer en kassa voor VIPs

iconMode25 april, 2022

Kledingketen Kiabi introduceert een ‘vip-paskamer’, waar klanten kleren kunnen reserveren om te passen. Tevreden? Dan kunnen ze ook afrekenen zonder aanschuiven aan de vip-kassalijn.

Voor gezinnen met kids

Een heuse vip-service voor onlinereserveerders, dat is wat Kiabi uittest in haar Luikse winkel in Médiacité. Vanaf woensdag 27 april kunnen klanten een dag op voorhand niet alleen kleren reserveren die ze willen passen, ze mogen die aantrekken in een voorbehouden ‘vip-paskamer’ en hoeven na afloop ook niet meer aan te schuiven aan de kassa’s. Er is voortaan namelijk een gereserveerde kassalijn, ook weer voor zogezegde vips natuurlijk.

Kleren reserveren om te passen (‘e-reservering 24 uur’) kan bij Kiabi al langer en in alle Belgische winkels, maar de paskamer en snelle kassalijn zijn experimenten die voorlopig alleen in Luik worden gevoerd. “Als deze service bij onze klanten in de smaak valt, willen we het idee op termijn ook invoeren in de zeven andere winkels in België”, zegt CEO Jérôme Callone er wel al bij. “Zeker gezinnen met kinderen (60% van de klanten van het merk) kunnen zo shopstress vermijden én tijd uitsparen.”

Tegelijk is e-reservering een strategische zet om singlechannel-klanten om te zetten in omnichannel-klanten, legt Callone uit. Kiabi zag zijn onlineverkoop de afgelopen jaren sterk toenemen. Voor 2022 streeft het merk naar een bijkomende groei van 16%, in 2025 wil Kiabi een derde (29%) van zijn omzet uit e-commerce halen. In de komende tijd wil het Franse merk nog een website voor tweedehandskledij en een atelier voor personaliseerbare kledij lanceren.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Kiabi test een ‘vip-paskamer’, waar klanten kleren reserveren om te passen. Ze kunnen ook afrekenen zonder aanschuiven aan de vip-kassalijn.

Meer Mode
Bekijk meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel

    Prijsstijgingen en voorraadtekorten zijn alleen maar goed voor exclusieve luxemerken. Zo lijkt het toch na de sterke jaarcijfers van Chanel: het modehuis haalde vorig jaar de helft meer omzet en bijna drie keer meer winst.

  • iconMode24 mei, 2022
    Verdubbeld verlies voor About You is toch “beter dan verwacht”

    About You kon vorig boekjaar stevig groeien: de omzet steeg met bijna 50%. De Zalando-concurrent probeert zich te onderscheiden door op jongeren (Gen Y en Gen Z) te mikken. Het modeplatform is wel nog flink verlieslatend, en blijft dat ook.

  • iconMode23 mei, 2022
    Pimkie in de etalage: Mulliez geeft op

    De familie Mulliez, ook eigenaar van Decathlon, Krëfel en meer, zoekt een koper voor de modeketen Pimkie. Een verrassende wending, want de eigenaarsfamilie heeft in januari pas een crisismanager aangesteld om de noodlijdende keten uit het slop te halen.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be