Lululemon heeft vandaag zijn allereerste winkel geopend in een Europese luchthaven. De winkel op Terminal 5 van de Londense luchthaven Heathrow komt amper een maand na de eerste Belgische vestiging, in Antwerpen, en benadrukt het belang van Europa als groeimarkt voor het Canadese lifestylemerk.
Athleisure zoekt nieuw publiek
De winkel van 103 m² biedt een breed scala aan kleding, schoenen en accessoires in wat men athleisure noemt: modieuze kledij die zich inspireert op sportoutfits, maar die niet noodzakelijk bedoeld is om in te sporten. Het merk wil zowel hoge prestaties als stijl uitdragen, wat het aantrekkelijk maakt voor een diverse groep klanten die actief zijn in verschillende sporten.
Voor Lululemon is Heathrow geen toevallige bestemming: het merk wil zo zijn positie in Europa verder versterken en nieuwe klanten aantrekken die op zoek zijn naar kwaliteitsproducten terwijl ze reizen. Heathrow is een van de drukste luchthavens ter wereld, en dus een logische locatie om meer voet aan de grond te krijgen in Europa.
Vorige maand openden de Canadezen al een vestiging in Antwerpen, hun eerste vestiging in België. Toen al klonk het dat het merk zijn groei vooral in Europa zou zoeken, omdat de handel met de Verenigde Staten geplaagd wordt door onzekerheid en importtarieven.